ساری- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران خواستار ملاک قرار گرفتن اقدامات کارشناسی در انتخاب منطقه آزاد مازندران شد.

تعیین منطقه آزاد مازندران مستلزم کار کارشناسی است / رشد ۱۴ درصدی صادرات در مازندران

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالله مهاجر در مراسم تجلیل از خبرنگاران رسانه های گروهی خواستار پاسخ متولیان در رابطه با تاخیر در انتخاب منطقه آزاد مازندران شد و اظهار کرد: باید در این زمینه در کنار هم قرار گیریم و تصمیمات کارشناسی را بپذیریم.

وی از نمایندگان مازندرانی خواست همانطور که قانون را در کشور مصوب می کنند، قانون را نیز اجرا و به تصمیات کارشناسی احترام بگذارند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با تاکید براینکه مازندران باید هرچه زودتر از این امکان برخوردار شود، اضافه کرد: کسانی که مانع انتخاب منطقه آزاد مازندران می شوند باید جوابگوی مردم باشند.

مهاجر افزود: منطقه آزاد یکی از ظرفیت های مهم اقتصادی بوده و اغلب استانها از این امکان برخوردار هستند.

مشکلات ناشی از بی تدبیری است

وی از رشد ۱۴ درصدی صادرات کالا از مازندران خبر داد و گفت: میزان صادرات سال گذشته ۱۳۰ میلیون دلار بود اما امسال ۲۳۰ میلیون دلار به ۱۰ کشور صادرات صورت گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران این افزایش صادرات را ناشی از اضافه شدن کشورهای هند و ایتالیا به جمع کشورهای هدف صادرات عنوان کرد و افزود: افزایش قیمت دلار موجب شد تا قیمت تمام شده فاصله اش با قیمت صادرات افزایش و جاذبه های لازم برای صادرات محصولات ایجاد گردد.

مهاجر علت مشکلات پیش آمده اقتصادی در کشور را تحریم ها ندانست و اضافه کرد: تحریم ها کشور را اذیت نمی کند چراکه مشکلات ناشی از بی تدبیری است.

وی با اشاره به اینکه مشکل مدیریت داریم،  تاکید کرد: باید با کمک و همدلی از فشارهای اقتصادی عبور کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.