گیلان- معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه ۹۰۰ هزار فک خزری از دهه ۹۰ میلادی تاکنون از بین رفته است، گفت: تنها صد هزار فک خزری باقی مانده که نیازمند عزمی جدی جهت جلوگیری از انقراض آن است.

۹۰۰ هزار فک خزری از دهه ۹۰ میلادی تاکنون از بین رفته است

به گزارش قدس انلاین به نقل از محیط زیست گیلان ، پروین فرشچی در همایش بزرگداشت روز دریای خزر و صیانت از زیستمندان دریای خزر ضمن تشکر از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کشتیرانی دریای خزر جهت همکاری های ویژه، اظهار کرد: در دهه ۹۰ میلادی یک میلیون فک خزری در دریای خزر زیست داشت که در حال حاظر تنها ۱۰۰ هزار فک خزری باقی مانده و بقیه از بین رفته‌اند.

وی با اشاره بر اهمیت فک خزری در کشورهای حاشیه خزر، تصریح کرد: در این کشورها فک خزری از اهمیت بالایی برخوردار است و همه تلاش می کنند آن را نجات دهند اما متاسفانه در برخی از قسمت های دریای خزر فک خزری مورد تهدید قرار گرفته است.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: مهم ترین مسئله این است که باید فک خزری را نجات دهیم که این اقدام پیام بزرگی در منطقه دارد که نیازمند کمک همه جانبه است.

وی خاطرنشان کرد: فک خزری در زنجیره غذایی از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و به عنوان حاشیه نشینان دریای  باید تلاش کنیم تا این جاندار منقرض نشود.

فرشچی در ادامه با اظهار اینکه اگر به صورت تیمی کار کنیم می توانیم موثر تر گام برداریم و نتیجه قابل قبولی دریافت کنیم،گفت: با امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر فضای کار برای محیط زیست بازتر شده است و برای ادامه راه نیازمند کمک ارگان های دریایی هستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.