رئیس کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کشور گفت: در حال حاضر ۴۰۸ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در کشور فعال است و براساس یک برنامه راهبردی، تعداد آنها به یکهزار دفتر افزایش خواهد یافت.

۱۰۰۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در کشور راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،  محمدرضا دشتی‌اردکانی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اهداف ایجاد و توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سطح استان‌ها اظهارداشت: این دفاتر در راستای تکریم ارباب رجوع، کاهش برخی هزینه‌ها و ارائه خدمات بهتر به مردم راه‌اندازی شده‌اند.

وی با اشاره به وجود ۴۰۸ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در سطح کشور افزود: در استان گلستان نیز تاکنون ۹ دفتر در شهرهای گرگان، گنبدکاووس، آزادشهر، کردکوی، علی‌آبادکتول، آق‌قلا، مینودشت و رامیان ایجاد شده است.

رئیس کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کشور با بیان اینکه براساس برخی شاخص‌ها از جمله تعداد پرونده‌ها در محاکم قضایی تعداد این دفاتر در سطح استان‎ها افزایش خواهد یافت، گفت: در استان گلستان هم ایجاد ۵۱ دفتر خدمات قضایی پیش‌بینی شده که ازاین تعداد ۸ دفتر در گرگان و ۵ دفتر نیز در گنبدکاووس خواهد بود.

وی با اشاره به افزایش خدمات قضایی به مردم از سوی این دفاتر بیان داشت: در حال حاضر ۲۲۸ خدمت از طریق این دفاتر به مردم ارائه می‌شود که قصد داریم تا پایان امسال این تعداد را به ۳۰۳ خدمات افزایش دهیم.

دشتی‌اردکانی ادامه داد: براساس یک برنامه راهبردی، تعداد این دفاتر در سطح کشور به یکهزار دفتر افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه مردم شکایت خود از این دفاتر را می‌توانند به اداره کل خدمات الکترونیک قضایی در مرکز و معاونت فناوری اطلاعات در استان‌ها تحویل دهند، اظهارداشت: تاکنون ۸۰ پرونده تخلف در دادگاه‌های بدوی برای دفاتر متخلف تشکیل شده و ۳ دفتر نیز تعلیق شده‌اند.

رئیس کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کشور درباره اشتغالزایی که این دفاتر ایجاد کرده‌اند، گفت: این دفاتر به درجه یک و درجه ۲ تقسیم‌بندی می‌شوند و حداکثر تا ۱۰ نفر و حداقل ۵ نفر اشتغال دارند.

وی ابرازامیدواری کرد: در صورت ایجاد ۷۰۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در سطح کشور، بیش از ۴ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

منبع: تسنیم 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.