شرکت نفت سپاهان و شرکت "ای دی ال" کشور آلمان قرارداد مهندسی و انتقال دانش فنی به منظور افزایش تولید و بهبود کیفیت محصولات تولیدی امضا کردند.

امضای یک قرارداد جدید با اروپایی ها در بخش پایین دستی صنعت نفت

به گزارش قدس آنلاین،  با حضور مدیران شرکت نفت سپاهان و شرکت "ای دی ال" از کشور آلمان قرارداد مهندسی و انتقال دانش فنی به منظور افزایش تولید و بهبود کیفیت محصولات تولیدی در بزرگترین پالایشگاه تولید مواد اولیه روغن های موتوری و صنعتی کشور امضا شد .

در این مراسم محمد ابراهیمی مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با اشاره به اهمیت تولیدات پالایشگاه های تولید روغن گفت: در این واحدهای پالایشگاهی علاوه بر تولید مواد اولیه روغن موتور، مواد اولیه صنایع لاستیک سازی، نساجی ، مصالح ساختمانی و... نیز تولید می‌شود .

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان ضمن برشمردن مزایای این قرارداد گفت: شرکت نفت سپاهان بزرگترین تولیدکننده روغن پایه در خاورمیانه است و با تولید سالیانه ۷۰۰ هزار تن روغن پایه و فروش حدود دو هزار میلیاردی جایگاه مناسبی در صنعت کشور دارد.

وی افزود: اسلاک وکس و پارافین از دیگر تولیدات پالایشگاه نفت سپاهان است که بخش عمده آن به کشورهای مختلف دنیا صادر می‌شود .

ابراهیمی در خصوص اهمیت قرارداد امضا شده خاطرنشان کرد: اسلک وکس ماده اولیه تولید پارافین است که متاسفانه اغلب به صورت خام از کشور صادر میشود که با اجرایی شدن این پروژه تولیدات کشور به سمت صادرات کالاهایی با ارزش افزوده بالاتر سوق پیدا می کند.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با اشاره به ارزش افزوده پارافین با کیفیت بالا گفت : هم اکنون قیمت اسلک وکس بین ۵۵۰ تا  ۶۰۰ دلار است و کل صادرات فرآورده های پارافینی ایران در سال ۹۶ ، بالغ بر ۲۸۰ هزار تن به ارزش ۲۱۲ میلیون دلار بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد : با اجرای این پروژه برای اولین بار در ایران پارافین با درجه خلوص ۹۹.۵ درصد تولید خواهد شد .

بر اساس این گزارش، این محصول خاص به صورت مستقیم در صنایع دارویی ، بهداشتی و آرایشی ، نساجی و لاستیک سازی استفاده می‌شود .

منبع: تسنیم 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.