عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا علت ۱۰ درصد مرگ های بیمارستانی در کشورمان را مرتبط با بیماری آنفلوآنزا دانست.

ارتباط ۱۰درصد مرگ های بیمارستانی باآنفلوآنزا

به گزارش قدس آنلاین ، دکتر مسعود مردانی روز پنج شنبه در مراسم معرفی واکسن آنفلوآنزا جدید چهارظرفیتی گفت: سال گذشته در تهران بیمارانی را داشتیم که حتی بعد از زدن واکسن آنفلوآنزا این بیماری را گرفته بودند که پس از بررسی نمونه هایی از این موارد، متوجه شدیم آنفلوآنزای آنها از نوع B بوده است.

وی با اشاره به تزریق واکسن آنفلوآنزای سه ظرفیتی افزود: این واکسن امکان ایمن سازی فرد در مقابل آنفلوآنزای نوع B را ندارد از همین رو خیلی از کشورهای اروپایی واکسن آنفلوآنزای چهارظرفیتی را مجوز استفاده داده است.

به گفته مردانی: ۱۰ درصد مرگ های بیمارستانی در کشورمان مرتبط با بیماری آنفلوآنزا بوده است که افراد زیر ۵ سال و همچنین آنفلوآنزای نوع A و B از این موارد بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین موارد مرگ و میر ناشی از بیماری ها در اواخر پاییز و زمستان رخ می دهد، اظهارکرد: بررسی ها نشان داده است که مرگ و میر افراد در این فصول ارتباط مستقیم با آنفلوآنزا دارد.

وی از آنفلوآنزا به عنوان یک کوه یخی نام برد که عمده مرگ و میرها و گرفتاری های ناشی از این بیماری به زیر این کوه یخی مربوط می شود که ما متوجه نمی شویم.

وی با عنوان این مطلب که عوارض آنفلوآنزا در برخی موارد جبران ناپذیر است، تاکید کرد: شایع ترین علت مصرف نابجای آنتی بیوتیک و همچنین شایع ترین علت مقاومت میکروبی به آنتی بیوتیک ها ناشی از آنفلوآنزا بوده است.

عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا با تاکید بر اینکه سرماخوردگی و آنفلوآنزا احتیاجی به آنتی بیوتیک ندارد، تصریح کرد: در سال گذشته ۵۰۰ میلیون نفر در دنیا به آنفلوآنزا مبتلا شدند که ۳ تا ۵ میلیون نفر آنها بستری شده و از این تعداد بستری بین ۲۹۰ تا ۶۵۰ هزار نفر فوت کرده اند.

مردانی با اشاره به واکسن آنفلوآنزای جدید چهارظرفیتی که همان نوع سه ظرفیتی بوده و با اضافه شدن سوش «یاماگاتا» تبدیل به واکسن چهارظرفیتی شده است تاکید کرد: توصیه جدی ما به زنان باردار این است که حتماً واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

منبع: مهر 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.