وزارت تجارت کره جنوبی از ادامه تلاش‌ها در گفت‌وگو با آمریکا برای گرفتن معافیت از تحریم واردات نفت خام ایران خبر داد.

کره جنوبی به تلاش برای دریافت معافیت از تحریم نفتی ایران ادامه می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین،  وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، شرکت‌های کره‌ای که از تحریم‌های آمریکا علیه ایران آسیبدیده‌اند حمایت مالی می‌شوند. 

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، سئول می‌گوید بهمنظور حمایت مالی بیشتر از شرکت‌هایی که از تحریم آمریکا علیه ایران آسیب دیده‌اند و برای به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از آن تحریم‌ها بر اقتصاد کشور کره، سئول به دنبال یافتن فرصت‌های کسب و کار در بازارهای جایگزین است.

وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی اخیرا با آژانس‌های تجاری، بانک‌های این کشور، پالایشگاه‌ها و شرکت‌های ساخت و ساز که با ایران معامله کرده‌اند، نشستی برگزار کرده تا گزینه‌های حمایتی موجود را مرور کنند.

این وزارتخانه‌ همچنین گفت که دو جلسه مشورتی با دولت آمریکا داشته تا معافیتی برای واردات نفت خام ایران دریافت کند و به تلاش‌هایش در این زمینه ادامه خواهد داد.

معاون وزیر تجارت کره جنوبی گفت: «دولت کره به مشورت با دولت آمریکا ادامه می‌دهد تا معافیتی برای معامله نفت خام ایران دریافت کند و تاثیر بازگردانی تحریم‌های ایران بر اقتصاد کره و بر تجارت با ایران به حداقل برسد».

کره جنوبی به دنبال یافتن جایگزین برای برخی معاملات انرژی با ایران در دیگر کشورهای خاورمیانه شامل عربستان سعودی و امارات است. همچنین پالایشگاه‌های کره جنوبی داد و ستد خود با دیگر کشورها از جمله قطر و آمریکا را افزایش داده‌اند. 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا کشورش را در ماه اردیبهشت سال جاری از برجام خارج و فرمانی را امضا کرد که به موجب آن تحریم‌های یکجانبه رفع‌شده ذیل برجام، احیا می‌شوند. وی گفت قصد دارد صادرات نفت از ایران به دیگر کشورهای جهان را به صفر برساند. با این وجود شماری از مهم‌ترین واردکنندگان نفت ایران از جمله چین اعلام کرده‌اند که به رابطه مالی و تجاری با ایران ادامه می‌دهند.

توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵ میلادی با حضور ایران، آمریکا، چین، روسیه، فرانسه، آلمان و انگلیس به همراه اتحادیه اروپا با توافق همه طرفین امضا شد، اما آمریکا به طور یکجانبه از آن خارج شده است. اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی به اضافه روسیه و چین بارها بر تعهداتشان در حفظ برجام تاکید کرده‌اند، با این حال شرکت‌های بین‌المللی که در آمریکا هم حضور دارند، از بیم از دست دادن بازار این کشور در حال خروج از ایران هستند.

منبع: فارس 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.