مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: زلزله 4.7 ریشتری دقایقی پیش کلاته‏‌خیج در استان سمنان را لرزاند و هم‌اکنون تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند.

زلزله 4.7 ریشتری «کلاته‌‏خیج» سمنان را لرزاند

به گزارش قدس آنلاین،  ایرج رئیسیان اظهار داشت: بر اساس گزارش فرمانداری شاهرود، زمین‏‌لرزه نسبتاً بزرگی دقایقی پیش حوالی شهر کلاته‏‌خیج از توابع استان سمنان را لرزانده است؛ ولی هنوز از خسارت‌های مالی و جانی آن خبری در دست نیست و در حال بررسی موضوع هستیم.

وی ادامه داد: این زمین‌‏لرزه در ساعت 11 و 11 دقیقه و 50 ثانیه پیش از ظهر امروز به وقت محلی با بزرگای 4.7 ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین رخ داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: این زمین‌لرزه در موقعیت جغرافیایی با عرض شمالی 36.84 درجه و طول شرقی 55.22 درجه ثبت شده است.

رئیسیان با بیان اینکه این زلزله در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده است، گفت: این زلزله در 20 کیلومتری کلاته‌‏خیج، 21 کیلومتری رامیان گلستان و 27 کیلومتری نوده خاندوز گلستان رخ داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: نیروهای مدیریت بحران استان سمنان هم‌اکنون در حال بررسی ابعاد این زمین‌لرزه هستند و اطلاعات تکمیلی تا دقایقی دیگر اطلاع‌رسانی می‌شود.

وقوع این زمین‌لرزه را شبکه لرزه‌نگاری سمنان وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران تأیید کرده است.

11:44/ خسارتی از زلزله گزارش نشده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان دقایقی پیش گفت: پس از بررسی‌های اولیه تیم‌های ارزیاب، خسارتی از زلزله امروز در کلاته‌خیج گزارش نشده است.

رئیسیان اضافه کرد: بررسی‌های دقیق‌تر تیم‌های ارزیاب با مدیریت فرمانداری شاهرود ادامه دارد.

وی با بیان اینکه گزارشی مبنی بر خسارت در جریان وقوع زلزله کلاته‌خیج نداشتیم، گفت: این زلزله در مرز سمنان و گلستان رخ داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: با این حال، مردم کلاته‌خیج این زلزله را به خوبی احساس کردند.

منبع: فارس 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.