ایلام- نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی گفت: حلقه مدیریت کشور، حلقه ای بسته و نفوذ ناپذیر است!

حلقه مدیریت کشور، بسته و نفوذ ناپذیر است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جلال میرزایی در نشست خبری عصر پنجشنبه در محل مجتمع فرهنگی هنری ارشاد ایلام با بیان اینکه نظام تصمیم گیری کشور در گذشته دچار مشکل بوده و در ابتدای انقلاب در مواجه با تخصص و یا تعهد دوگانگی وجود داشت، اظهارداشت: پس از ۴۰ سال، تعهد به انقلاب جای خود را به تعهد به افراد داده و الآن مسؤولان به دنبال جذب افراد متعهد به خود هستند!

وی با اشاره به اینکه در وضعیت کنونی کشور، به هر کسی اعتماد نمی‌شود، افزود: حلقه مدیریت کشور بسته است و شاهد حضور  مدیران پا به سن گذاشته در رأس امور هستیم و اینها جای خود را به نیروهای جدید نمی‌دهند و مجبور به وضع قانون همچون قانون منع حضور مدیران بازنشسته در دولت هستیم و این حلقه بسته مدیریت، کشور را دچار چالش کنونی کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که سن مدیریت کشور بالاست و انعطاف ناپذیر نیست، ادامه داد: در چندماه اخیر شاهد بروز اتفاقات بسیار بدی در اقتصاد کشور هستیم و در این خصوص اقدامات سریع و خوبی صورت نگرفته است!

جلال میرزایی با اشاره به اینکه استمرار در نظام تصمیم گیری کشور وجود ندارد و نارضایتی مردم را در پی داشته است، تصریح کرد: در حال حاضر مجلس در کشور به حاشیه رانده شده و مجلس به مسائل دست چندم می پردازد و تصمیم گیری کلان در کشور از مجلس گرفته شده است‌!

وی با تأکید بر اینکه در مجلس خیلی گروه ها کار را رها کرده اند و اختیار در دست مجلس نیست، افزود: در مجلس رئیس منتظر عمل هیأت رئیسه است و هیأت رئیسه منتظر عمل نمایندگان است و همه به هم نگاه می‌کنند و تصمیم گیری درستی انجام نمی‌گیرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط چالشی کنونی کشور، بخش دولتی و خصوصی استان هم نمی‌تواند کاری انجام دهد، اظهارداشت: استفاده از ظرفیت های استان در حوزه نفت، نیاز به انعقاد قرار داد با شرکت‌های مختلف دارد و چند شرکت اتریشی و نروژی با تهدید آمریکا از کار در ایران کناره گیری کردند و سراغ روس‌ها رفتیم و قرار بود در دو ماه گذاشته کار در مناطق نفت و گاز استان شروع شود که بنا به دلایلی کار متوقف شده و سراغ شرکت‌های داخلی رفتیم که توانایی مالی اجرا نداشتند و می خواستند از منابع صندوق ذخیره ارزی استفاده کنند که بانک مرکزی منابع صندوق ذخیره ارزی را در یکی دو ماه گذشته در بازار فروخت و آنچه باقیمانده برای واردات کالاهای اساسی است.

جلال میرزایی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی کشور بر ایلام سایه افکنده و اگر ادامه یابد مشکلات بیشتر و بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صندوق های بازنشستگی در سال های آتی دچار مشکلات فراوانی خواهند شد، خاطرنشان ساخت: کل بودجه سالانه کشور، حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است که بعلت سوء مدیریت صندوق های بازنشستگی، در سال آینده دولت باید تنها یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان حقوق بازنشستگان را بدهد که معادل یک سوم بودجه کشور است.

 نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسه استیضاح ربیعی بر خلاف گفته آقایان، اخلاق رعایت شد، تأکید کرد: در مجلس مسائل اساسی اصلاً مطرح نمی‌شود.

جلال میرزایی با اشاره به اینکه از وضعیت بازنشستگی یا عدم بازنشستگی استاندار ایلام اطلاع ندارم، گفت: در خصوص تعیین و بازنشستگی استانداران، تصمیم گیر اصلی وزارت کشور و دولت است و استاندار تا زمانی که در استان حضور دارد از ایشان حمایت می کنم و  هر جا لازم باشد به ایشان تذکرات لازم را هم خواهیم داد.

وی با بیان اینکه انتظار از مسئولین کشور و دولت در بیان مسائل بین المللی این است که تنها یک نفر اظهار نظر کند و سخنگوی وزارت خارجه برای همین موضوع منصوب شده و اظهارات غیرکارشناسی برخی افراد همچون نظامیان، تاثیر منفی در روابط بین الملل کشور دارد، ادامه داد: مبارزه با دشمن باید هوشمندانه باشد و تقابل با آمریکا هزینه بر است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کسری بودجه کشور، گفت: در حال حاضر برای اجرای پروژه های کلان راه سازی در استان، دولت با کسری بودجه مواجه است.

جلال میرزایی با تأکید بر اینکه در میادین مشترک نفتی با کشور عراق، پروژه ملی است و روند کار در این میدان نفتی بسیار کند است، بیان داشت: دسترسی به منابع ذخیره نفت و گاز در مهران، کند است و روابط سیاسی با کشور همسایه و تحریم ها در توسعه و پیشرفت این پروژه ها تاثیر منفی دارد.

وی با اشاره به اینکه در خصوص موضوع رژیم دریاچه خزر از سالهای گذشته، صحبت ها مبنی بر کاهش سهم ایران به  ۲۰ درصد بوده است، گفت: در گذشته تنها دو کشور شوروی و ایران بر این دریا حاکم بودند و اکنون ۴ کشور دیگر به رژیم حقوقی این دریا اضافه شده و اگر حتی یک کشور در خصوص مواردی موافق نباشد آن موضوع تصویب نمی‌شود.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: موضوع دریای سرزمینی و محدوده ماهیگیری تعیین شده اما برای تعین زیربستر دریا، هنوز تصمیم گیری نشده و مذاکرات بعدی کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر باقی مانده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.