رئیس پیشین دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که اجماع ملی فلسطینیان، همچون سپری مقاوم در برابر معامله قرن است.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، خالد مشعل در گفتگو با شبکه ماهواره ای "الحوار" تصریح کرد که هیچ اختلافی بین فلسطینیان بر سر مخالفت با معامله قرن وجود ندارد و عموم ملت فلسطین و اقشار مختلف آن اعم از گروه های فلسطینی یا شخصیت ها در داخل و خارج قاطعانه مخالف این طرح هستند.

مشعل در مورد دلایل تعجیل در ارائه طرح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن گفت که سرگرم بودن کشورهای عربی به اوضاع داخلی خود در کنار اختلافات گسترده و بی سابقه نظام های عربی یکی از دلایل اصلی این مسئله است.

رئیس دفتر سیاسی سابق حماس اظهار داشت که سرکار آمدن دولتی در آمریکا که تنها به دنبال امضای قرارداد و معامله است (همانگونه که در کره شمالی و جاهای دیگر اتفاق افتاد) و ارزشی برای خواسته ملت ها برای رسیدن به استقلال و آزادی برخوردار نیست و تنها در پی پول و مال است، از دیگر دلایلی است که موجب تسریع در ارائه معامله قرن شد.

خالد مشعل افزود که ملت فلسطین به رغم اینکه تحت اشغال واقع شده است، به حریف و رقیبی برای دشمن صهیونیستی تبدیل شده است، تا جایی که این ملت با وجود محاصره و اشغالگری، اقدام به ساخت موشک و سلاح کرده و لرزه بر اندام دشمن انداخته است.

مشعل با اشاره به تعامل جائرانه تشکیلات خودگردان با غزه، تاکید کرد که اگر شهید یاسر عرفات اکنون زنده بود، قطعا برای متحد کردن ملت فلسطین تلاش می کرد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.