بجستان_ رئس سازمان جهاد کساورزی استان خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه کارهای خوبی برای لایروبی قنوات و آب کشاورزی در استان انجام شده بزرگترین اعتبار آب و خاک را برای استان گرفته ایم.

بزرگترین اعتبار آب و خاک را برای خراسان گرفته ایم

به گزارش خبر نگار قدس انلاین، مهندس مزروعی رئیس سازمان جهاد کشاورزی بجستان در مراسم تودیع و معارفه مدیران جدید و قدیم جهاد کشاورزی بجستان طی سخنانی گفت: تلاش کرده ایم از مسائل احساسی و غیر منطقی پرهیز کنیم و با این نگاه و تلاش برای بهتر شدن وضعیت کشاورزی استان کارهای ارزشمندی شده است.

مهندس مزروعی افزود: امروز مشکل مازاد تولید داریم که نمی توانیم صادر کنیم که بخشی از آن به خاطر مسائل سیاسی است و هر چند یک سری نارضایتی ها هست ولی پیشرفتهای خوبی هم در کشورصورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در سال ۹۳ سیزده میلیارد تومان ودر سال۹۶دویست و شصت میلیارد تومان اعتبار کشاورزی در استان جذب کرده ایم.

وی با بیان اینکه بزرگترین اعتبار آب و خاک را برای خراسان رضوی گرفته ایم گفت: هر کس طر ح آبیاری تحت فشار را بخواهد اجرا کند۸۵ درصد اعتبارش را می دهیم و هر کس برای لوله گذاری کانالهای انتقال آب اقدام کند همه هزینه ها یش را تقبل می کنیم و امروز هر کارخانه ای در استان خراسان هر مقدار تولید داشته باشد تولیداتش را خریداریم و انتظار همراهی نیز داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: برای برنامه پنجم ۵ میلیارد تومان برای قنوات استان تخصیص یافت که ۲تا ۳ میلیارد آن جذب شد و برای برنامه ششم این اعتبار به ۲۰ میلیارد رسیده و از محل ارتقاء شاخصها ۵۰ درصد پول را استاندار تقبل کرده و ۳۰ میلیارد به قنوات داده شده  و تلاش بر آن است  که از منابع مختلف برای قنوات پول جذب کنیم.

مهندس مزروعی با توصیه به کشاورز که برای خرید تراکتور تسهیلات ۵ ساله داده می شود تا کید کرد: تراکتور ساخت تبریز بهترین تراکتوری است که با تراکتور خارجی رقابت می کندو یک دهم قیمت خارجی را نیز داردو ۴ سال است که هیچ کشاورزی دغدغه کود نداشته و امروز کود پتاس و فسفات موجود در بازار را بهترین کودی دانست که تولید بلژیک می باشد ودر اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

وی توسعه کشت گل خانه ای را اجتناب ناپذیر دانسته و اظهار داشت: باغات انار نیز باید به سمتی برود که با سازه های سبک برای جلو گیری از آفتابزدگی پوشانده شود و بانک کشاورزی هیچ بهانه ای برای عدم پرداخت وام ندارد و چنانچه با کشاورزان همکاری نکرده و یا بهانه گیری شود کشاورزان گزارش کنند که پی گیری شود.

مهندس مزروعی با تاکید بر اینکه وامهای کشاورزی زیر ۱۰۰ میلیون تومان بخشیده شده گفت: دولت چهار هزار میلیارد تومان برای تمدید تسهیلات تصویب و منابع آن را هم مشخص کرده و به همه شهرستانها ابلاغ شده.

در این جلسه که با حضور کشاورزان و تولید کنندگان بجستان بر گزار گردیدحسین ابراهیمی فرماندار بجستان با تاکید بر اینکه کشاورز و دامدار بجستان باید مورد حمایت جدی قرار گیرد گفت: باید فرقی باشد بین دامداری که خوراک در کنارش بوده و خودش می تواند تامین کند و یا کشاورزی که با آب فراوان و امکانات قادر به فعالیت است با کشاورز و دامداری که در بجستان هیچ امکاناتی نداشته و در گرمای طاقت فرسا بدون آب و آب ای سی ۹ هزار از کمترین امکانات بیشترین بهره وری را دارد لذا لازم است ویژه تر دیده شود.

وی صدها مورد دامداری خرده مالک در حاشیه شهرهای یونسی و بجستان را متذکر شده و اظهار داشت باید این دامداران حمایت شده و با پروانه آنان موافقت و از حداقلها بر خوردار شوندو تسهیلات نیز داده شود.

فرماندار بجستان گفت: کارهای خوبی برای تامین آب شده ولی کافی نیست وتولیدات حوزه کشاورزی و کارگاههای بسته بندی و تامین خوراک نیز نیاز به تقویت دارند و لذا امیدواریم بتوانیم وضعیت موجود را حفظ کرده و جلو رفتن مردم این منطقه کویری و خشک را به شهر های بزرگ و حاشیه نشینی بگیریم و لذا نظام نیز در هر شرایطی خودش را مدیون کشاورزان دانسته و باید همه برای رفع مشکلاتشان تلاش کنیم.

در پایان این مراسم مهندس شجیعی به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی بجستان معرفی و از خدمات چندین ساله مهندس قاسمی در این پست قدردانی شد. ‌

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.