محمد حسینی گفت: دولت با دستور کار قرار دادن اقتصاد مقاومتی، توجه به صادرات، تغییر و اصلاح تیم اقتصادی و برنامه‌ریزی منسجم و بلند مدت، می‌تواند از سد مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها عبور کند.

راهکارهای یک نماینده مجلس برای حل مشکلات اقتصادی و عبور از سدّ تحریم‌ها

محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی «قدس آنلاین» درباره نابسامانی‌های اقتصادی اخیر و ارائه بسته ارزی جدید به عنوان یکی از راه‌های کنترل مسائل اقتصادی، اظهار داشت: آمریکا ادعا می‌کند تحریم‌های این کشور بر اقتصاد ما تاثیر داشته، اما آنگونه که نشان داده می‌شود نیست. مسائل عدیده اقتصادی که کشور در حال حاضر با آن مواجه است، در واقع با تصمیمات و سیاست‌های داخلی مرتبط است. البته با توجه به تصمیمات و راهکارهایی که در بسته جدید ارزی گرفته شده است امیدواریم بتوان تا حدودی نوسانات بازار را کنترل و با توجه به میزان حجم نقدینگی، نرخ دلار را به نرخ برابری ایجاد کرد.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: دولت با دستور کار قرار دادن اقتصاد مقاومتی، توجه به صادرات، تغییر و اصلاح تیم اقتصادی دولت و برنامه‌ریزی منسجم و بلند مدت، نه تنها می‌تواند از سد تحریم‌های کنونی بلکه از تحریم‌های دیگری که ممکن است در آینده علیه کشور اعمال شود، عبور کند. دولت باید در ساختار تیم اقتصادی تغییراتی انجام دهد و به چابک سازی اعضای کابینه بپردازد و جدیت خود را برای رویارویی با مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها به مردم نشان دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: مردم بر اثر مسائل متعدد اقتصادی و افزایش بی دلیل ارز تحت فشار هستند و فاصله بین مسئولان و مردم زیادتر شده است. مسئولان برای اینکه اعتماد مردم را جلب کنند باید با یکدیگر هم‌صدایی داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.