قدس آنلاین: رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری خراسان ‌رضوی گفت: مردم با خرید بلیت از دفاتر مجاز خدمات مسافرتی می توانند با قیمت مصوب و پرهیز از پرداخت قیمتهای غیرقانونی، از خدمات پروازی استفاده کنند.

مردم بلیت هواپیما را گران نخرند

به گزارش قدس آنلاین، سعید ولی زاده افزود: طبق دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری سقف و کف بهای بلیت هواپیما بر مبنای هر ساعت پروازی ۱۰۰ دلار تعیین شده است.

وی ادامه داد: گرچه نسبت به چند هفته پیش شاهد افزایش قیمت بلیت مسافرت هوایی هستیم اما این افزایش با توجه به دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری در چارچوب و تحت نظارتهای لازم انجام می شود.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری خراسان ‌رضوی گفت: دفاتر خدمات مسافرتی به دلیل فعالیت قانونی و نظام مند اقدامی در جهت افزایش بی رویه نرخ و قیمتگذاری جدید بر روی بلیت هواپیما ندارند اما دفاتر غیرمجاز به خصوص مراکز فروش بلیت اینترنتی در این زمینه تخلفات و اقدامات غیرقانونی فراوانی دارند.

وی افزود: پیش از این دفاتر با ارائه تخفیف به مسافران اقدام به فروش بلیت داشتند اما هم اکنون به دلیل افزایش قیمت دلار و تعیین نرخ از سوی سازمان هواپیمایی کشوری عرضه به صورت قیمت واقعی انجام می شود.

ولی زاده ادامه داد: با گزارشهای ارائه شده در خصوص تخلفات دفاتر فروش بلیت اینترنتی هواپیما، پلیس فتا نسبت به شناسایی و برخورد با عوامل گرانی بیش از حد نرخ بلیت سفر هوایی وارد عمل شده است.

وی گفت: شنیده شده نرخ بلیت رفت و برگشت مسیر مشهد به اهواز بیش از ۲۰ میلیون ریال معامله شده است. این میزان نرخ بسیار زیاد است و به هیچوجه معقول نیست لذا باید دست دلالان و سوءاستفاده کنندگان از وضعیت بازار و شرایط موجود در زمینه بلیت هواپیما کوتاه کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.