قدس انلاین : نماینده درگز با اشاره بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد عملکرد نظارتی مجلس گفت: معتقدم مجلس دو وظیفه تقنین و نظارت دارد اما هیچکدام از این وظایف را به درستی انجام نمی دهد.

عملکرد مجلس به عنوان یک دستگاه نظارتی بسیار بسیار ضعیف است
ضعف حکومت های مردم سالاری و مجلس های مردم سالار همین است. پاره ای از رفتار های عوام فریبانه مثل جمع کردن رأی از مردم یا کسب هویت برای حزب و جریان خود باعث می شود که نمایندگان به وظایف اصلی خود نرسند.
عبدالله حاتمیان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: نمایندگان درگیر رفع امور جاری افراد، شهرستانها و حوزه های خود هستند. نماینده ای که به طور قانونی وظیفه سالم سازی و شفاف سازی را دارد ممکن است وارد فضای سفارش و مسائل این چنینی شود که بر خلاف قانون است شود.
حاتمیان در پاسخ به این سوال که مجلس چه ابزارهای نظارتی را در دست دارد گفت: مجلس غیر از دیوان محاسبات ابزار نظارتی خاصی ندارد که به صورت ضرب الاجل نظارت به معنای قضایی را اعمال کند، ولی می تواند در حد وظایفش روشنگری هایی داشته باشد.
عضو کمیسیون کشاورزی افزود: قوه قضائیه اجازه پیشگیری، نظارت، بازداشت و مبارزه با مفسدین را دارد. مجلس قدرت عملیاتی چندانی در مبارزه با مفسدان اقتصادی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.