شهرکرد-مدیر کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ارزش ریالی واحدهای قابل افتتاح در هفته دولت ۴۸ میلیارد تومان و میزان اشتغال این طرح‌ها ۲۳۴ نفراست.

۴۸ میلیارد تومان واحد صنعتی به بهره برداری میرسد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از شهرکرد، سید نعیم امامی روز شنبه در حاشیه مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: در سال ۹۷ به دلیل مشکلات در سیاست خارجی شاهد افزایش نرخ ارز ،آشفتگی در بازار و همچنین حوزه تجارت و صنعت بودیم که این طوفان هایی است که هرچندد سال وزیده می شود که امید می رود با تدبیر دولت و تلاش دستگاه بتوان تا حدودی شرایط فعلی را تثبیت کرد.

امامی افزود:بنابراین آشفتگی بازار نباید دستگاه های متولی تولید و اشتغال همچون صنعت ، معدن و تجارت را از ریل خارج کند.

وی در ادامه با اشاره به توسعه کشور و توسعه اشتغال در کشور و استان افزود:تا قبل از سال ۹۷ کمبود سرمایه گذاری و فرصت شغلی و بالا  رفتن نرخ مشارکت جوانان تحصیلکرده باعث افزایش نرخ بیکاری در استان شده است اما از ابتدای سال ۹۷ بیشترین استقبال از سرمایه گذاران برای تولید صورت گرفته است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: در سال جاری ۱۳۹ مورد درخواست تولید و جوازهای تاسیس  ثبت شده و ارزش ریالی سرمایه گذاری امسال حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می باشد.

امامی افزود: درحال حاضر ارزش ریالی کارخانجات و واحدهای تولیدی استان ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می باشد، همچنین تعداد واحدهای صنعتی شناسنامه دار استان یک هزار و ۸۶ واحد می باشد که ارزش ریالی این واحدها ۳ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: در حوزه سرمایه گذاری ۴۰۵ درصد افزایش سرمایه گذاری جوازهای تاسیس را داریم و از لحاظ میزان اشتغال ۳ هزار و ۲۱۷ نفر اشتغال ایجاد می شود که یکی از دلایل این افزایش ، اعطای تسهیلات فراگیر و اشتغال روستایی بوده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان افزود: در ۴ ماهه سال جاری ۱۸ واحد صنعتی با اعتباری بالغ بر ۷۶ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است که نسبت به مشابه سال قبل ۲۶ درصد افزایش داشته است و طرح‌های امسال حدود ۲۳۳ نفر اشتغال زایی مستقیم داشته است.

امامی تصریح کرد:۱/۳ کل واحدهای صنعتی کشور مربوط به استان ما است، و تلاش داریم در چهل سالگی انقلاب نتایج سرمایه گذاری ها و تلاش های صورت گرفته دیده و به ثمر بنشیند.

وی با اشاره به اینکه استان ما به قطب تولید کودهای شیمیایی تبدیل شده افزود: ظرف ۶ ماه آینده پتروشیمی لردگان راه اندازی خواهد شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرد: چهارمحال و بختیاری در حال حاضر بزرگترین تولید کننده اکسید روی در کشور می باشد و همچنین در حال حاضر ۶ واحد فعال آب معدنی در استان داریم.

امامی با اشاره به طرح های در دست احداث استان گفت: در حال حاضر ۹۷۱ طر ح صنعتی در حال ساخت می باشد که از این تعداد ۳۵۰ طرح پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد دارند و ارزش این طرح ها حدود ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان می باشد و اشتغال زایی این طرح ها بیش از ۲۰ هزار و ۸۰۰ نفر خواهد بود  و همچنین طرح های نزدیک به راه اندازی ۷ هزار نفر اشتغال ایجاد می کند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰ هزار نفر در حوزه صنعت مشغول بکار می‌باشند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به معادن استان گفت: در حال حاضر ۱۸۲ معدن در استان داریم که ۶۰ درصد از این معادن فعال و ۴۰ درصد تعطیل می باشد که بخش عمده ای از معدن های تعطیل مربوط به کاهش ساخت و ساز بویژه در حوزه سنگ های لاشه می باشد و در مجموع یک هزار و ۸۰۰ نفر در این حوزه مشغول بکار هستند .

وی افزود: مجموع ذخایر شناخته شده معادن استان ۹۸۰ میلیون تن بوده است و همچنین سرمایه گذاری معدنی ما ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است و عمده معادن استان معادن سنگ و رسوبی هستند.

امامی عنوان کرد: یکی از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه صنعت و معدن راه اندازی ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید بوده است که بدون تردید در صورت عدم راه اندازی این کارگروه وضع صنعت استان بسیار وخیم پیش بینی می شد و تا کنون بیش از ۳۵۰ طرح صنعتی در این کارگروه بررسی شده است و این ستاد در سال جاری ۲۷ جلسه با ۱۰۰ مصوبه داشته است که ۵۳ مصوبه اجرایی و ۴۷ مصوبه در دست اجرا است.

وی افزود: در سال ۹۶ کمیته رونق تولید حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات در حوزه صنعت را به سرانجام رساند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به طرح های قابل افتتاح در هفته دولت گفت: ۱۵ طرح صنعتی و ۱۰ طرح صنفی که صرفا طرح هایی هستند که با تسهیلات اشتغال روستایی صورت گرفته در هفته دولت به بهره برداری می رسد همچنین ۵ طرح صنعتی طی یک سال آینده در شهرستان کوهرنگ راه اندازی خواهد شد.

امامی افزود: ارزش ریالی واحدهای قابل افتتاح در هفته دولت ۴۸ میلیارد تومان است و میزان اشتغال این طرح ها ۲۳۴ نفر می باشد.

وی تصریح کرد: اولین کارخانه بستنی سازی در استان در شهرستان بروجن ساخته شده و به مرحله بهره برداری رسیده است ، همچنین واحد پرتودهی گاما با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری آماده بهره برداری است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.