قدس انلاین : عاملان کلاهبرداری ۱۴۰ میلیون ریالی فضای مجازی از یک شهروند قوچانی شناسایی و دستگیرشدند.

کلاهبرداران حرفه‌ای فضای مجازی دستگیر شدند

سرهنگ قدیر مصرخانی فرمانده انتظامی شهرستان قوچان گفت: درپی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی او توسط فردی ناشناس، شناسایی سارق یاسارقان احتمالی در دستور کار پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.


وی افزود: در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا مشخص شد، که شاکی پرونده، اپلیکشینی را برای تماشای آنلاین تلویزیون در گوشی خود نصب و پس از مدت یک ماه متوجه برداشت 140 میلیون ریال از حساب بانکی خود می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان قوچان گفت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات صورت گرفته پس از هماهنگی قضایی یک متهم مرد به نام (س 25 ساله) و زنی جوان به نام (ش 23 ساله) در یکی از استان‌های مرکزی کشور شناسایی وبا دستور مرجع قضایی، پرونده برای دستگیری متهم به صورت نیابتی به دادسرای مربوطه ارسال شد.

مصر خانی افزود: شهروندان برای پیشگیری از دسترسی‌های و برداشت‌های غیرمجاز هرگز در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی برروی لینک ناشناس کلیک نکرده وبرنامه‌های خود را ازسایت‌های آشنا و معتبر دانلود کنند.

گفتنی است پلیس فتا از کاربران می خواهد در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyber police.it بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.