۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 615280

آنچه این روزها در پرسپولیس کاملا به چشم می آید نداشتن بازی‌ساز است. مهاجمان به خوبی تغذیه نمی‌شوند و البته علیپور و نعمتی هم نقشی در حملات ایفا نمی کنند.

مزد ترس

قدس آنلاین - جواد رستم زاده: از دست رفتن چهار امتیاز مفت آن هم مقابل تیم های فانوس بدست احتمالی زنگ خطر جدی برای قهرمان دو ساله لیگ برتر است. اگر از همین هفته تغییری در نگرش برانکو و تیمش نبینیم شاید بعد از ناکامی احتمالی مقابل الدوحیل پرستاره با تیمی از هم گسیخته و بی‌روحیه مواجه شویم که دیگر شجاعت همه عالم هم کفایت درمانش را نمی‌دهد.

*بن بست تاکتیکی؟

پرسپولیس به بن رسیده است؟ این سوال جدی است که پس از دو تساوی بی رمق در ذهن تیفوسی های سرخ نقشه بسته و آنها را بابت سومین قهرمانی پیاپی دلواپس کرده است. تیم امروز برانکو با آن تیمی که در سه فصل گذشته از آن سراغ داریم فرسنگ ها فاصله دارد. طراوت گذشته را ندارد. پلن دوم حمله ندارد و مهاجمانش با مدافعان و دروازه بان حریف مهربانند. در آزادی و مقابل نفت مسجد سلیمان حتی یک خطر صددرصدی از صدرنشین ندیدیم و گویی این تیم از تساوی خوشحال بود. فقط سرخ ها برای چهارمین بازی متوالی موفق شدند دروازه‌شان را بسته نگه دارند تا از این حیث رکورددار شوند . تا کنون سابقه نداشت که پرسپولیس بتواند در 4 بازی اولش کلین شیت کند که آن هم قطعا و حتما به لطف حضور سید جلال حسینی است و بس.

*بدون طراح

آنچه این روزها در پرسپولیس کاملا به چشم می آید نداشتن بازی‌ساز است. مهاجمان به خوبی تغذیه نمی‌شوند و البته علیپور و نعمتی هم نقشی در حملات ایفا نمی کنند.به خصوص علیپور که بنظر می رسد از لحاظ روحی و روانی هم تخلیه شده است.

واقعیت این است که برانکو به واسطه اخلاق خاصش با رد کردن مسلمان دست خودش را روی نیمکت خالی کرده است. او نمی‌تواند با تعویض‌هایش روند بازی را تغییر دهد. تا هفته چهارم لیگ مشخص شده که با این بازیکنان بعید است بشود جای آنها را که رفتند پر کرد. بشار رسن به هیچ وجه قابلیت‌های احمدزاده را برای پست وینگر راست ندارد و فاصله فنی بین فوتبال وحید امیری و امید عالیشاه آن‌قدر زیاد است که می‌شود بینش چندین اتوبان چهارلاینی بنا کرد.

*لجبازی های معمول

گویا تنها قربانی این ترکیب گادوین منشاست که هنوز نتوانسته جای ثابتی را در ترکیب اصلی پیدا کند اما مابقی خیال‌شان راحت است با هر کیفیتی باز هم بازی بعد ثابت هستند. او می‌داند در هر صورتی بازی می‌کند. بشار رسن مسیر بد شدن را پیش گرفته و هیچ شباهتی به بازیکن نیم‌فصل لیگ قبل ندارد.

نفت و تیم‌هایی نظیرش تنها برای کسب همان یک امتیاز به آزادی می‌آیند و باید صدباره این سوال را از برانکو پرسید چرا مقابل تیم‌های تدافعی که نهایت زورشان همان چند ضد حمله است، دو هافبک دفاعی درون زمین می‌گذاری؟

*الدحیل ترناک

پرسپولیس در لیگ جدید روی هم رفته تنها ۶۰ دقیقه فوتبال پرگل و تماشاگرپسند بازی کرده و دقیقا این برهه مصادف شد با اواسط نیمه نخست بازی با فولاد که یکی از هافبک‌های دفاعی به ناچار زمین را به خاطر در رفتن کتفش ترک کرد و منشا با حضور در زمین، ترکیب تهاجمی‌تری را ساخت. پرسپولیس در آینده بازی‌های سختی هم در لیگ و هم در لیگ قهرمانان آسیا دارد. این تیم هفته آینده باید برابر الدوحیل به میدان برود که این روزها عملکرد بسیار خوبی در لیگ قطر دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.