مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: در استان اصفهان سه هزار و ۵۷۷ آزاده سرافراز وجود داد که این تعداد معادل ۸/۴ درصد کل آزادگان کشور است.

بیش از ۸ درصد آزادگان کشور از استان اصفهان هستند

به گزارش خبرنگار قدس‌آنلاین، این روزها بسیاری از آزادگان کشور با تمام کردن دوران میانسالی پا به دوران سالمندی گذاشته اند و با کاهش قوای جسمی نشانه های دوران اسارت بیشتر در آنها ظاهر شده است، اما مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان تأکید دارد بهترین دستگاهی که می‌تواند به نمایندگی از سایر دستگاه‌ها مسایل آزادگان را دنبال کند ، بنیاد شهید است.

داریوش وکیلی در این باره به خبرنگار قدس‌آنلاین گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران زبان گویای جامعه ایثارگری است، البته در کشور قانون کم نداریم، اما با توجه به اجرا نشدن برخی از قوانین، تعدادی از آزادگان با مشکلاتی روبه‌رو هستند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «جمهوری اسلامی با داشتن ذخایر ارزشمندی چون آزادگان مقاوم، هرگز در برابر دشمنان احساس ضعف نخواهد کرد» اظهارکرد: باید برای انتشار خاطرات تلخ و شیرین اسرا و همچنین رزمندگان و جانبازان به‌منظور زنده نگه‌داشتن و انتقال فرهنگ ایثار، استقامت و مجاهدت تلاش و اقدام شود.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان 3 هزار و ۵۷۷ آزاده سرافراز وجود داد که ۸/۴ درصد کل آزادگان کشور را شامل می‌شود، تأکید کرد: این افراد هم در زمان اسارت از لحاظ علمی  و هم بعد از آن از لحاظ تحصیلی به مقاطع بالا کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی و پزشکی دست‌یافته‌اند و بسیار پویا و زنده به خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداختند.

وی ادامه داد: در استان اصفهان یک هزار و ۱۸۹  جانباز بالای ۷۰ درصد و ۲۵۷ جانباز قطع نخاعی زندگی می‌کنند و سایر جانبازان از ناحیه دست و پا قطع و یا نابینا هستند.

وکیلی با تأکید بر اینکه برای زنده نگه‌داشتن روزهایی چون ۲۶ مرداد باید فرهنگ مقاومت، ایثار و آزادگی را در جامعه زنده نگهداشت و به نسل‌های بعد منتقل کرد، گفت: رزمندگان و اسرا خاطرات خود را با حضور در بین جوانان و مسئولان، یا با انتشار کتاب و غیره به نسل امروز و آینده منتقل و برای انتقال فرهنگ مقاومت اقدام کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهانبا بیان اینکه آزادگان در کنار شهدا و رزمندگان اسطوره‌های مقاومت نظام اسلامی هستند که سالیان بسیاری را در بدترین شرایط گذارنده و ثابت کردند که برای ارزش های اسلامی هیچگونه مسامحه و کوتاهی نخواهند داشت، افزود: آزادگان نماد مقاومت ملت ایران، بخشی از تاریخ مقاومت انقلاب اسلامی و ولی نعمت‌های ما در جامعه هستند که باید نسبت به آنها احساس دین کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.