رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: متأسفانه کارکرد مشخصی برای نهادها در ارتباط با بهره‌وری تعریف نشده است.

وضعیت بهره‌وری فاجعه است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،  سید عبدالوهاب سهل‌آبادی درباره بهره‌وری در کشور گفت: وضعیت کشور در این شاخص فاجعه است، هر چند چندین سال است که تأثیر بهره‌وری در رشد اقتصادی کشور صفر درصد اعلام می‌شود.
سهل‌آبادی با بیان اینکه متاسفانه کارکرد مشخصی برای نهادها در ارتباط با بهره‌وری تعریف نشده است، گفت: باید برای این شاخص برنامه مشخصی در نظر گرفته شود، البته در برنامه‌های ۵ ساله توسعه در کشور هر بار اهدافی برای رشد بهره‌وری در نظر گرفته می‌شود اما متأسفانه کسی راهکاری برای آن ندارد و شرایط موجود توان تولیدکننده، نیروی کار و سرمایه را از بین می‌برد.

وی با بیان اینکه سهم صفر درصدی بهره‌وری در رشد اقتصادی یعنی کشور در هر ۳ حوزه با مشکل روبه‌رو است، افزود: بهره‌وری سرمایه برعهده حاکمیت، بهره‌وری نیروی کار بر دوش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهره‌وری کارآفرین هم برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است. البته باید در نظر داشت که این تقسیم‌بندی در قانون وجود ندارد، اما متولی هر کدام از این بخش‌ها مشخص است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه داد: در سال‌های گذشته که بهره‌وری صفر درصد بوده است نشان می‌دهد که در تمام این حوزه‌ها با مشکلات جدی روبه‌رو هستیم.

سهل آبادی با اشاره به اینکه متأسفانه فقط در تلاش هستیم تا چرخ کارخانه‌ها بگردد و کسانی که در جریان تولید حضور دارند، بهره‌مند شوند، گفت: تا زمانی که نگاه توسعه‌ای در کشور ایجاد نشود، نمی‌توان توقع رشد بهره‌وری داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.