قدس آنلاین: شهردار منطقه ۴ مشهد گفت: با احداث و بهره‌برداری از بوستان‌های لاله و نرگس در این منطقه، ۴۰ هزار مترمربع به مساحت فضای سبز منطقه اضافه شده است.

افزایش ۴۰ هزار متر مربعی فضای سبز منطقه ۴ مشهد

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا غلامی اظهار کرد: در ساماندهی و خدمات‌رسانی حاشیه شهر افزایش سرانه فضای سبز و ارتقای سطح سلامت شهروندان مورد تاکید مدیریت شهری می‌باشد.

وی ادامه داد: منطقه ۴ مشهد دارای بیش از ۹۰ هکتار فضای سبز است و با این وجود افزایش سطح فضای سبز به ازای هر شهروند را در دستور کار خود قرار داده که در همین راستا بوستان‌های بزرگ لاله و نرگس در انتهای پنجتن ۵۵ با مساحت ۴ هکتار در مجاورت شهرک‌های نیکروز، نوکاریز و شهرک صبا احداث شده است.

شهردار منطقه ۴ مشهد ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه و افزایش ۴۰ هزار مترمربعی فضای سبز بولوار پنجتن، گام بزرگی برای ارائه خدمات مطلوب به حاشیه شهر، ارتقاء سطح بهداشت این محدوده و افزایش سرانه فضای سبز منطقه برداشته شده است.

غلامی خاطرنشان کرد: با احداث و بهره‌برداری بوستان‌های لاله و نرگس علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز منطقه ۴ مشهد، سطح رفاه شهروندان افزایش و دسترسی آن‌ها به بوستان‌ها و زمین‌های بازی کودکان آسانتر می‌گردد.

وی با بیان اینکه چمن‌های بوستان‌های لاله و نرگس از نوع چمن کم نهاده است که نیاز کمی به آبیاری دارد، در خصوص امکانات این بوستان‌ها یادآور شد: این بوستان‌ها با امکاناتی از قبیل دو زمین بازی کودکان، آبنما، پارکینگ با ۱۸۰۰ مترمربع مساحت، نمازخانه، سرویس بهداشتی، انواع گونه‌های گیاهی و ... با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال برای استفاده شهروندان احداث شده است.

غلامی ادامه داد: در مجاورت این بوستان‌ها مسجد شهید کمالی در زمینی به وسعت ۲۵۰ مترمربع با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای شهروندان این محدوده احداث شده که همزمان با افتتاح این بوستان‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار منطقه ۴ مشهد در پایان خاطرنشان کرد: بوستان خطی آفرینش با ۲۴ هزار مترمربع مساحت و اعتبار ۲۴ میلیارد ریال واقع در شهید آوینی ۸ در مرحله طراحی قرار دارد که در آینده ای نزدیک اجرا می‌گردد.

منبع: شهر فردا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.