قدس آنلاین: رئیس اتحادیه موبایل و تلفن همراه مشهد گفت: معضل خرید و فروش تلفن همراه در سراسر کشور وجود دارد و اگر وضع به این صورت ادامه پیدا کند بالای ۵۰ درصد از واحدهای مشهد نیز تعطیل می شوند.

۵۰ درصد از فروشگاه‌های تلفن همراه در مشهد تعطیل می شوند

به گزارش قدس آنلاین؛ افشین اکبری ضمن اشاره به وضعیت بازار گوشی تلفن همراه در کشور و تأثیر آن در مشهد، اظهار کرد: معضل مشکل تلفن همراه در سراسر کشور وجود دارد و واحدهای مشهد در حال حاضر رو به تعطیلی است و اگر وضع به این صورت ادامه پیدا کند بالای ۵۰ درصد از واحدهای مشهد نیز تعطیل می‌شوند.

وی افزود: علت این اوضاع املا این است که قیمت‌ها بسیار زیاد است و از سوی دیگر کالایی نیز برای فروش وجود ندارد و متأسفانه تدبیری برای ورود کالا به بازار اندیشیده نشده است.

رئیس اتحادیه موبایل و تلفن همراه با اشاره به علت افزایش قیمت گوشی تلفن همراه، گفت: علت این افزایش نرخ‌ها و اوضاع نابسامان موجود در بازار این است که یک سیاست شفاف اقتصادی بابت ترخیص کالا وجود ندارد و در این ماه ۱۱ بخش‌نامه مختلف از بانک مرکزی آمده است که به چه مدل این کالا ترخیص شود.

وی ادامه داد: این بخشنامه‌ها هیچ‌کدام عملیاتی نشده است و ناتوانی دولت در این بخش هنوز که هنوز است مشهود هست و شرکت‌های واردکننده نیز انگشت اتهام به‌سوی آن‌ها است.

اکبری با بیان مشکل دیگر موجود در بازار تلفن همراه قیمت‌گذاری کالاها است، عنوان کرد: در این مشکل کالا وارد کشور شده است اما به دلیل عدم قیمت‌گذاری مناسب پشت بازارها مانده است و یک بلاتکلیفی قیمتی نیز در این بخش وجود دارد.

وی تصریح کرد: اگر بازار به همین منوال پیش برود ممکن است فروشگاه‌ها در آینده نزدیک جمع شده و بازار گوشی و تلفن همراه در دست فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی و زنجیره‌ای خواهد رفت و سیاست نانوشته‌ای که موجود است بازار را به این سمت می‌کشاند.

منبع: صبح توس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.