سخنگوی ائتلاف آمریکا علیه داعش گفت که نظامیان آمریکایی تا زمانی که واشنگتن ضروری تشخیص دهد، در عراق باقی خواهند ماند.

واشنگتن: تا وقتی ضروری بدانیم، به حضور نظامی‌مان در عراق ادامه خواهیم داد

به گزارش قدس آنلاین، به رغم تاکیدهای برخی مقام‌ها و شخصیت‌های عراقی درباره لزوم خارج شدن نظامیان آمریکایی از این کشور، یک مقام نظامی واشنگتن گفته که حضور نظامیان آمریکایی در عراق همچنان ادامه می‌یابد.

سخنگوی ائتلاف به رهبری آمریکا برای آنچه که «مقابله با داعش» خوانده می‌شود، امروز یکشنبه در یک نشست خبری در ابوظبی امارات متحده عربی درباره حضور نظامی آمریکا در عراق گفت: «ما تا زمانی که فکر کنیم حضور نظامیان ما در آنجا (عراق) نیاز است، نظامیانمان را حفظ خواهیم کرد».

به گزارش رویترز، ژنرال «شان رایان» مدعی شد: «دلیل اصلی (ادامه حضور نظامی آمریکا در عراق) بعد از شکست نظامی داعش، تلاش‌ها برای ایجاد ثبات است  ما هنوز هم باید آنجا باشیم و این یکی از دلایلی است که ما حضورمان را حفظ خواهیم کرد».

این مقام واشنگتن البته تاکید کرد که احتمال کاهش تعداد نظامیان آمریکایی در عراق وجود دارد و این موضوع به حضور نیروهای نظامی کشورهای عضو ناتو در عراق بستگی دارد.

 رایان گفت: «احتمال کاهش تعداد نیروهای آمریکایی در عراق وجود دارد البته این موضوع به زمان ورود ناتو (به عراق) و کمک آنها برای آموزش نیروها بستگی دارد».

سخنگوی ائتلاف آمریکا همچنین اعلام کرد که در حال حاضر ۵۲۰۰ نظامی آمریکایی در عراق حضور دارند.

وزرای دفاع ناتو در ماه فوریه موافقت خود را با ماموریت «آموزش و مشاوره» در عراق اعلام کردند؛ موضوعی که بعد از درخواست‌های واشنگتن از این ائتلاف نظامی غربی برای ایفای نقش گسترده‌تر بعد از شکست داعش صورت گرفت.

عراق ماه دسامبر بعد از گذشت ۵ ماه از بازپسگیری موصل، رسما پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

سخنگوی ائتلاف واشنگتن، درباره حضور دو هزار نظامی آمریکایی در سوریه به بهانه مقابله با داعش هم اظهارنظر کرد.

شان رایان مدعی روابط و همکاری‌های کردهای سوری مورد حمایت واشنگتن با نیروهای عراقی شد و گفت: «ما شاهد همکاری‌های زیادی بین نیروهای دموکراتیک سوریه و نیروهای امنیتی عراقی هستیم چرا که قبلا آنها به ائتلاف رجوع می‌کردند اما ما کاری کردیم که آنها با یکدیگر هم صحبت کنند».

این مقام آمریکایی همچنین ادعا کرد که عملیات کردهای سوری تحت حمایت واشنگتن برای پایان دادن حضور  داعش در سوریه به دلیل مواد منفجره کار گذاشته شده توسط این تروریست‌ها به تاخیر افتاده است.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.