معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با انتقاد از اینکه ۶ ماه است سازمان تاکسیرانی هیئت مدیره ندارد، از اعضای شورای شهر خواست تکلیف هیئت مدیره این سازمان را مشخص کنند.

۶ ماه است که سازمان تاکسیرانی بدون مدیرعامل اداره می شود

به گزارش قدس آنلاین،در جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران لایحه شهرداری تهران در خصوص معرفی سه نفر از افراد مطلع و صاحبن ظر جهت عضویت در مجمع عمومی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه را مورد بررسی قرار داد که در جریان آن افشین حبیب زاده پیشنهاد کرد به جز ۳ نفری که از سوی شهرداری معرفی شده، محمد علیخانی نیز از طرف شورا در این مجمع حضور داشته باشد که برخی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به این موضوع انتقاد کرده و اعلام کردند اعضای شورا نمی توانند به عنوان عضو مجمع حضور داشته باشند که افشین حبیب زاده مثالی از شورای اول آورد و گفت: آقای فروزش در شورای اول عضو مجمع مترو بوده و مشکلی نیز از سوی نهادهای نظارتی مطرح نشده است و نام ایشان مورد تائید قرار گرفته است. برخی از اعضای شورا نیز خواستار معرفی افرادی جوان تر بوده و درخواست کرده اند برخی اسامی که در سایر مشاغل فعالیت دارند، از این لیست حذف شوند.

ناهید خداکرمی در این جلسه با بیان اینکه مطابق ماده ۷۱ و ۹۵ قانون شوراها، انتخاب اعضای شورای شهر برای حضور در مجامع و هیئت مدیره های وابسته با شهرداری ممنوع است، گفت: ثانیاً معرفی افرادی که مدیران شایسته ای هستند و در ده ها مجمع و هیئت مدیره دیگر عضو هستند توجیهی ندارد و این امر حضور جوانان و نخبگان را محدود می کند. چرا همچنان از انتخاب جوانان سرباز می زنید و به صورت مداوم از یک گروه مشخص در همه جا استفاده می شود و این تسلسل همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: به نظر من به جای انتخاب از اعضای شورا و چهره های حاضر در همه میدان ها حضور دارند، فرصت را به جوان های خلاق بدهید.

محمد جواد حق شناس نیز در این جلسه گفت: حمل و نقل از مباحث جدی شهروندان تهرانی است و مترو یکی ازموضوعات گره گشای شهر تهران برای میلیونها شهروند تهرانی است. اعضای شورای شهر اگر بتواند رئیس کمیسیون حمل و نقل را به عنوان ناظر در مجمع عمومی شرکت مترو انتخاب نماید بهتر است اما این امر منوط به پیشنهاد آقای شهردار میباشد. امیدوارم که بتوانیم افرادی با فراغ بال و تسلط بیشتر و مرتبط تر برای اعضای مجمع عمومی شرکت مترو  انتخاب کنیم.

در ادامه پورسید آقایی با بیان اینکه بر اساس قانون، حضور یک عضو شورا در مجمع عمومی غیرقانونی است اما زمانی که این موضوع در زمان آقای نجفی مطرح شده بود، وی اشاره کرده بود که اگر اعضاء اصرار به این موضوع دارد، ایشان مخالفتی ندارد.

پورسید آقایی همچنین در خصوص پیشنهاد حضور جوانان در مجمع نیز گفت: تیم مدیران حمل و نقلی شهرداری تیم جوانی است اما در مجمع های عمومی از افراد با تجربه استفاده می شود.

هاشمی نیز در این جلسه گفت: آیا حضور بازنشستگان در مجمع های عمومی بلامانع است، از امینی خواست در این خصوص اظهارنظر کند.

برخی از اعضای شورا اعلام کردند حضور بازنشستگان در مجمع مانعی ندارد، که هاشمی گفت پس ۱۷۰۰ مدیر بازنشسته در مجمع های عمومی پخش خواهند شد.

در ادامه برای ۳ نفری که از سوی شهرداری معرفی شده بود رای گیری شد که تنها یک نفر از آنها رای آورد و رای گیری در خصوص دو نفر دیگر مسکوت ماند.

در ادامه، لایحه پیشنهاد و معرفی اعضای اصلی و علی البدل هیئت عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مورد بررسی قرار گرفت که افشین حبیب زاده به نقل از شهردار تهران اعلام کرد بهتر است این لایحه مسکوت بماند و افرادی معرفی شوند که مورد تائید افشانی هستند.

در این رابطه حسن رسولی توضیح داد: شهردار تهران از جایگاه حقوقی افرادی را معرفی کرده و نباید به دلیل تغییر افراد، یک سازمان معطل بماند.

معاون شهردار تهران نیز در این رابطه گفت: ۶ ماه است که سازمان تاکسیرانی بدون مدیرعامل اداره می شود و اگر همینگونه پیش برویم نمی توان کار اجرایی کرد.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته بر سر این موضوعات شورا تعلل نمی کرد و در حال حاضر نیز چیزی تغییر نکرده، تنها به جای تغییر مدیران افراد تغییر کرده اند. در گذشته مازیار حسینی معاون شهردار بود و حالا نام من جایگزین وی شده و به دلیل تغییر مدیرعامل تاکسیرانی، مدیرعامل جدید آقای قنادان جایگزین شده است و افراد دیگر نیز افرادی جوان و موفق هستند که مورد تائید آقای شهردار نیز هستند.

در جریان توضیحات پورسیدآقایی با صدایی بلند با اعضای شورا صحبت کرد که محسن هاشمی به وی تذکر داد شأن شورا را حفظ کنید.

پس از آن پورسیدآقایی با لحنی آرامتر گفت: آقای شهردار دو هفته پیش اعلام کرده بود که باید در مورد این افراد اظهارنظر کند که در این مدت این کار را انجام داد و فردی را به این لیست اضافه کرد. بنابراین از اعضاء درخواست می کنم در این خصوص رای گیری کنند.

در ابتدا شورا پیشنهاد افشین حبیب زاده در خصوص مسکوت ماندن این لایحه را به رای گذاشت که اعضاء به آن رای ندادند و در ادامه پیشنهاد شهرداری به رای گذاشته شد که اعضای هیئت مدیره انتخاب شدند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.