۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
کد خبر: 615471

ربانی در ارتباط با دیابت در اطفال اظهار داشت: دیابت در اطفال بر خلاف دیابت بزرگسالان علائم واضح و مشخصی داشته و والدین می‌توانند خیلی سریع نسبت به ابتلای فرزنداشان به این بیماری آگاه شوند.

تشخیص دیابت در کودکان

به گزارش قدس آنلاین،ربانی در ارتباط با دیابت در اطفال اظهار داشت: دیابت در اطفال بر خلاف دیابت بزرگسالان علائم واضح و مشخصی داشته و والدین می‌توانند خیلی سریع نسبت به ابتلای فرزنداشان به این بیماری آگاه شوند.

وی افزود: پرنوشی،‌ ادرار زیاد، لاغری، بی‌حالی و تنفس تند از علائم بارز دیابت در اطفال بوده در حالی که بالغین ممکن است سال‌ها با این بیماری همراه باشند ولی هیچ نشانه‌ای از دیابت بروز نیابد و یا در واقع این نشانه‌ها شفاف نباشند.

این فوق تخصص غدد اطفال با اشاره به اینکه دیابت در اطفال اختلال در وضعیت جسمانی آنها ایجاد می‌کند،گفت‌: یک چهارم کودکانی که تنفس تند داشته و یا به کما می‌روند در واقع دیابت علت آن بوده لذا درمان به موقع این کودکان باید مدنظر باشد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران استفاده از انسولین را درمان کودکان دیابتی عنوان کرد و گفت: لوزالمعده کودکان مبتلا به دیابت انسولین ترشح نمی‌کند و یا میزان این ترشح بسیار اندک است لذا تزریق انسولین درمان کودکان مبتلا به دیابت است.

ربانی در مورد علت دیابت در کودکان اظهار داشت: برخی از ژن‌ها می‌توانند سبب بروز این بیماری شوند ولی الزاما اگر کودکی آن ژن را داشته باشد صد در صد ممکن است مبتلا نشود و عوامل محیطی همچون عفونت، تغذیه و شرایط زندگی در کنار ژنتیکمی‌تواند سبب بروز دیابت شود و در واقع این مسئله سبب آسیب سیستم ایمنی بدن و در نهایت اختلال در سلول‌های لوزالمعده و نساختن انسولین توسط آن می‌شود.

منبع: افکارنیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.