مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از تشکیل انجمن یاوران وقف استان در حوزه رسانه خبر داد و از رسانه‌ها و خبرنگاران خواست با این اداره کل، همکاری کنند.

فرهنگ سازی در وقف‌های جدید نیازمند یاری رسانه‌هاست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه گیلان، حجت‌الاسلام ستار علیزاده در نشست خبری با بیان این که برای تشکیل انجمن یاوران وقف، هیچ محدودیتی وجود ندارد، افزود: در قالب انجمن یاوران وقف، ۵ تا ۹ نفر می‌توانند عضو انجمن باشند.

وی با اشاره به تشکیل شبکه خادمان افتخاری رسانه در بقاع متبرکه اظهار داشت: در این طرح، خبرنگاران با ثبت نام و تکمیل فرم‌های مربوطه می‌توانند در یک بقعه به عنوان خادم افتخاری، در حوزه رسانه به فعالیت بپردازند.

وی با بیان این که در این طرح، هر بقعه متبرکه، یک شبکه خادمان رسانه‌ای افتخاری تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: فعالان رسانه‌ای بقاع متبرکه در زمینه اطلاع رسانی در حوزه اخبار و عملکرد هیأت ‌امنا اقدام می‌کنند.

حجت الاسلام علیزاده در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری برنامه‌ای درباره نقد عملکرد اوقاف گیلان خبر داد و اظهار داشت: این برنامه در نشستی با خبرنگاران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها و خبرنگاران فعال در جامعه خاطرنشان کرد: هر چه مسؤولان رفاقت و همدلی بیشتری با اصحاب رسانه داشته باشند، به نفع نظام، انقلاب و مردم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان این که رسانه‌ها در حوزه ترویج وقف و فرهنگ سازی در این باره می‌توانند تاثیرگذار باشند، گفت: به کمک رسانه‌ها در این حوزه نیازمندیم.

اطلس نیات موقوفات کشور آماده می‌شود

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این نشست  بیان این که اطلس نیات موقوفات از سوی سازمان اوقاف آماده می‌شود، گفت: بر اساس این اطلس مشخص خواهد شد که در هر استان، چه موقوفاتی موجود است و چه نیازی هم وجود دارد.

حجت الاسلام حسین سلیمانی گفت: بیشتر مردم علاقه‌مند به وقف برای روضه خوانی هستند که بایستی در حوزه وقف‌های جدید فرهنگ‌سازی شود لذا به زودی نیازهای استان‌ها کارشناسی می‌شود و نیات واقفین بر اساس نیاز  همان استان تأمین می‌شود.

وی اشتغال، ازدواج و جلوگیری از آسیب های اجتماعی و مباحث قرآنی را از وقف‌های مورد نیاز امروز عنوان و اضافه کرد: در اداره‌های اوقاف مراکز مشاوره درباره وقف‌های جدید و موارد مربوط به وقف مشاوره‌های لازم را ارائه می‌دهند.

سلیمانی در ادامه سخنانش بهره وری از موقوفات را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: بیشتر موقوفات در کشور زمین‌های کشاورزی است که با این اوضاع نابسامان در حوزه آب، نمی‌توانیم بهره وری لازم را داشته باشیم.

وی با بیان این که برای بهره وری از موقوفات موجود در کشور بایستی به سمت طرح‌های اقتصادی برویم، خاطر نشان کرد: بایستی از ظرفیت موقوفات در قالب طرح‌های دانش بنیان اقتصادی بهره مند شویم.

وی با اشاره به توجه به وقف‌های مشارکتی اظهار داشت: در این نوع وقف‌ها نیز بایستی فرهنگ سازی شود که کمک رسانه‌ها در این بخش مؤثر است.

وی طرح مهر تندرستی را یکی از طرح های اوقاف و امور خیریه در کشور عنوان و اضافه کرد: در این طرح از محل موقوفات در حوزه بهداشت و درمان برای کمک به بیماران بی بضاعت اقدام می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان اوقاف، محور فعالیت‌های این سازمان را فقط در موضوع فرهنگی ندانست و گفت: در زمان حاضر ۴۴۶ مجموعه موقوفه ورزشی، ۱۳۳ بیمارستان و هفت سینمای موقوفه در کشور داریم.

بر اساس آخرین آمار، استان گیلان دارای بیش از ۹۰۰ بقعه و افزون بر سه هزار موقوفه و ۲۰ هزار رقبه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.