سید حسین نقوی حسینی گفت: سؤال از رئیس جمهور می‌تواند فرصتی طلایی برای رئیس جمهور باشد که در مجلس حضور یابد و شرایط کنونی جامعه، علل بروز مشکلات و راهکارهای خروج از آن را برای مردم توضیح دهد. سؤال  از رئیس جمهور بدون شک به نفع نظام خواهد بود.

سؤال از رئیس جمهور تابو و خط قرمز نیست/سؤال را با حاشیه سازی تحت‌الشعاع قرار ندهید

سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی «قدس آنلاین» درباره حملات عده‌ای به طرح سؤال از رئیس جمهور و حاشیه سازی‌هایی که برای حضور وی در روزهای آتی در مجلس شورای اسلامی برای پاسخگویی در برابر نمایندگان ایجاد کرده‌اند، اظهار داشت: من دیروز در نطق قبل از دستور خود نسبت به حواشی سؤال از رئیس جمهور تذکر دادم که سؤال از رئیس جمهور توسط عده‌ای تحت تأثیر و به حاشیه برده نشود. نه دولتی‌ها حاشیه درست کنند نه مجلسی‌ها.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: طرح سؤال از رئیس جمهور، در واقع فرصتی برای نمایندگان است تا سؤالات و ابهامات خود را از جانب ملت مطرح کنند. همچنین این سؤال می‌تواند فرصتی طلایی برای رئیس جمهور باشد که در مجلس حضور یابد و شرایط کنونی جامعه، علل بروز مشکلات و راهکارهای خروج از آن را برای مردم توضیح دهد. روال سؤال از رئیس جمهور کاملاً منطبق بر قانون اساسی و آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی است بنابراین برخی با حاشیه‌سازی آن را تحت الشعاع قرار ندهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سوال از رئیس جمهور، روندی کاملاً طبیعی است. جمهوری اسلامی ایران یک نظام مبتنی بر مردم سالاری بالغ است، بنابراین باید گفت سؤال از رئیس جمهور تابو و خط قرمز نیست. همه باید روند منطقی را سپری و از این فرصت برای اتحاد و کاهش تنش استفاده کنند.

نقوی حسینی ادامه داد: این امری کاملاً اشتباه است که برخی عنوان می‌کنند سؤال از رئیس جمهور قانونی نیست یا اینکه نباید در برهه کنونی سؤال از رئیس جمهور را مطرح کرد. سؤال از رئیس جمهور را می‌توان در هر شرایطی مطرح کرد و این حاشیه‌سازی و حمله به سؤال کنندگان تنها باعث کاهش اعتبار دولت می‌شود و این را تداعی می‌کند که دولت در برابر مشکلات مردم پاسخگوی عملکرد خود نیست. بنابراین سؤال  از رئیس جمهور بدون شک به نفع نظام خواهد بود.

وی بیان کرد: از دولت انتظار می‌رود با مدیریت جهادی خود جلوی نابسامانی‌های اقتصادی و گرانی‌های افسار گسیخته را که موجبات نگرانی و ناراحتی مردم را فراهم کرده، بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.