استاندار البرز با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار به شکل مستمر بر نحوه توزیع و عرضه کالا و قیمت ها نظارت دارد گفت: فضای بازار مثبت است و توزیع و عرضه به درستی شکل می‌گیرد.

وضعیت بازار به دقت رصد می‌شود/نظارت مستمر بر نحوه عرضه کالا در البرز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدعلی نجفی صبح امروز دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با تأکید بر ضرورت نظارت جدی بر توزیع و عرضه کالا افزود: بر این اساس باید وضعیت بازار بخصوص در بخش کالاهای اساسی مردم به صورت مستمر و دقیق نظارت شود.

وی ادامه داد: باید تدابیر لازم به گونه ای اندیشیده شود که متناسب با نیاز مردم، کالای مورد نظر در بازار عرضه شود و قیمت‌ها خارج از قوانین افزایش نداشته باشد.

نجفی گفت: اکنون در بخش پروتئین با اندکی افزایش قیمت مواجه بودیم ولی برخلاف این امر، فضای بازار مثبت است و توزیع و عرضه بدرستی شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به وضعیت قیمت برخی از تولیدات خارج از حوزه غذایی، افزود: بر اساس گزارش‌های ارائه شده، برخی از کالاها با قیمت پایین ارز خریداری شده ولی در زمان مناسب توزیع نشده از این رو زمینه تلاطم در بازار را فراهم کرده است.

استاندار البرز اضافه کرد: علاقمند به ایجاد فضایی توام با کشف، ضبط و بازرسی در استان نیستیم چراکه سرمایه گذاران و اصناف را بسیار قابل احترام و همراه می دانیم ولی از فعالان این عرصه انتظار می رود در این شرایط تعامل بیشتری برای ایجاد ثبات در بازار داشته باشند.

وی گفت: نباید شرایط به گونه ای باشد که انبارهای احتکار وجود داشته باشد به این دلیل که چنین رفتارهایی تنش ها و ناآرامی های بازار را افزایش می دهد و زمینه نیل به اهداف دشمنان را فراهم می کند.

نجفی با اشاره به فروشگاه های زنجیره ای در البرز افزود: از فعالیت چنین فروشگاه‌هایی در استان استقبال می کنیم و البته بر این باور هستیم که اصناف و مغازه های کوچک نیز باید حفظ شوند.

این مسئول در پایان عنوان کرد: فروشگاه‌های زنجیره ای که در استان شعب دارند باید با امور مالیاتی و شهرداری ها ارتباط و تعامل داشته باشند چراکه ارزش افزوده‌ای که از مردم گرفته می‌شود، متعلق به استان است.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.