علیرضا رحیمی اظهار داشت: مراسم حج نباید با مناسبات سیاسی بین دو کشور ایران و عربستان ارتباطی پیدا کند و حجاج ایرانی هم باید همانند حجاج سایر کشورها مورد احترام باشند و امنیت‌شان کامل برقرار شود.

مراسم حج با روال عادی برگزار می‌شود/ حج، فرصتی برای اعلام مواضع مسلمانان

علیرضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی «قدس آنلاین» درباره برگزاری مناسک حج و برقراری امنیت کامل حجاج ایرانی، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در مراسم حج، امنیت حجاج است که البته این جزو وظایف دولت عربستان سعودی می‌باشد. همچنین باید گفت مراسم حج نباید با مناسبات و جریانات سیاسی بین دو کشور ایران و عربستان ارتباطی پیدا کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: سعودی‌ها میزبان حجاج از کشورهای مختلف هستند. حجاج ایرانی هم باید همانند حجاج سایر کشورها مورد احترام باشند و امنیت‌شان کامل برقرار شود. دولت بنا به وظیفه‌ای که دارد قطعاً نسبت به سلامت و آرامش تک تک شهروندان حساس و پیگیر است. نگاه‌مان این است که امسال حج با روال عادی برگزار خواهد شد و حادثه و مشکل امنیتی رخ نخواهد داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر استفاده از ظرفیت دیپلماسی حج از سوی ایران، گفت: حج باید اساساً موجب وحدت و نزدیکی بیشتر مسلمانان شود اما این مسئله لزوماً بدین معنا نیست که موجب گسترش ارتباطات دولت‌ها شود. به هر حال حج همیشه فرصتی بوده برای اعلام مواضع کلی مسلمانان و شیعیان جهان نسبت به ظلم و جنایاتی که در دنیا توسط قدرت‌های سلطه‌گر در حال وقوع است. در واقع مراسم حج همه ساله با این موضع برگزار می‌شده، بنابراین امسال هم حجاج در مراسم حج این رویکرد را درنظر خواهند گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.