نیروهای سوری در شمال استان حماه و در محور پدافند قدیمی واقع در جنوب شهرک «تل الطوقان» در ریف ادلب با تروریستها درگیر شده و شماری از آنان را از پای درآوردند.

درهم کوبیدن مواضع تروریست‌ها در شمال سوریه؛ خروج 1000 غیرنظامی از ادلب

به گزارش خبرگزاری قدس آنلاین، ارتش سوریه در حال ادامه بمباران مواضع و محورهای تردد تروریستها در شمال این کشور است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که در جریان عملیات ارتش سوریه علیه تروریستهای وابسته به جبهه النصره در شمال استان حماه و ریف جنوبی ادلب چند تروریست کشته و زخمی شدند.

یک گروه از تروریستها نیز در محور پدافند قدیمی واقع در جنوب شهرک «تل الطوقان» که در ریف جنوب شرقی ادلب قرار دارد، به مواضع ارتش سوریه حمله کردند.

نیروهای سوری نیز ضمن دفع این حملات، شماری از تروریست‌ها را از پای درآوردند و برخی از این افراد مجبور شدند از این منطقه فرار کنند.

در ریف جنوب شرقی ادلب گروههای وابسته به النصره حضور دارند و افراد غیر نظامی را معمولا گروگان می‌گیرند و گاهی به مواضع ارتش سوریه در این منطقه حمله می‌کنند.

ارتش سوریه در بخشهای غربی شهرک «تل الجنابره» واقع در شمال غربی ریف «محره» نیز مقرهای تروریستها را هدف قرار داد.

در همین راستا، منابع خبری از تیراندازی افراد ناشناس به سمت عناصر گروه تروریستی «الجبهه الوطنیه للتحریر» در ریف ادلب خبر دادند.

در جریان این تیراندازی که به سمت خودروی حامل عناصر الجبهه الوطنیه در نزدیکی شهر «سراقب» صورت گرفت، سه تروریست کشته و سه نفر دیگر نیز زخمی شدند.

همزمان با عملیات پراکنده ارتش سوریه در ادلب و حماه و خبرهای مربوط به آغاز قریب الوقوع عملیات گسترده نیروهای سوری در ادلب، روز گذشته گذرگاه «ابوالظهور» برای خروج افراد غیر نظامی از ادلب –که تحت اشغال تروریستها قرار دارد- به سمت مناطق تحت کنترل ارتش سوریه باز شد.

خروج بیش از هزار غیر نظامی از ادلب

در روز نخست گشایش این گذرگاه، بیش از 300 خانواده سوری یعنی قریب به هزار و 500 نفر از مناطق تحت اشغال تروریستها در ادلب خارج شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که هزاران غیر نظامی از عمق استان ادلب به سمت این گذرگاه حرکت کردند، ولی شماری از آنان از ترس گروههای تروریستی حاضر در این منطقه بازگشتند.

عناصر النصره شماری از مردان و جوانان را بازداشت کرده و مانع از خروج آنان شدند تا از آنها در عملیات احتمالی نیروهای سوری، در برابر ارتش سوریه استفاده کنند.

در حال حاضر ارتش سوریه سلاح و نیرو به ادلب اعزام می‌کند و قصد دارد عملیاتی را برای پاکسازی ادلب از وجود تروریستها کلید بزند؛ مسئله‌ای که ترکیه با آن مخالف است و مدعی شده که اجازه انجام چنین عملیاتی را نخواهد داد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اما از توافق با آنکارا در این زمینه خبر داد. بر اساس این توافق قرار است افراد مسلحی که آماده پذیرش مصالحه هستند، از النصره جدا شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.