مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: درصورتی که فاینانس اجرایی شود پروژه قطارشهری مشهد گلبهار درسال ۱۴۰۰به بهره برداری خواهد رسید.

قطاربرقی مشهد گلبهارسال ۱۴۰۰به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت عمران  شهر جدید گلبهار گفت: در صورت اجرایی شدن فاینانس پروژه قطاربرقی مشهد-گلبهار در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهدرسید.

هومن گریوانی گفت: پروژه  قطار شهری مشهد-گلبهار ازسال ۱۳۹۱ و با بودجه دولتی استارت خورد این پروژه در ۵ قطعه برنامه ریزی گردید. 

وی گفت:طول مسیر این پروژه  ۴۶ کیلومتر می باشدکه تا امروز ۳۴ کیلومتر آن تملک شده و تملک سازی الباقی آن در دست اقدام است .

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار در مورد روند آماده سازی این پروژه گفت: زیرسازی قطعه اول به طول ۸.۵ کیلومتر که مربوط به مسیر گلبهار -گلمکان هست  و همچنین قطعه دوم مسیر به طول ۱۰ کیلومتر توسط پیمانکاران تحویل قطعی شده است .

گریوانی ارزش ریالی این دو قطعه را ۱۵۰میلیارد ریال  اعلام کرد و گفت: قطعه سوم  این طرح به طول ۱۸.۵ کیلومتر توسط شرکت آب و خاک آستان قدس رضوی از کیلومتر ۲۱  تا کیلومتر ۳۵ در حال اجرا می باشد که تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است  که جا دارد از آستان قدس رضوی تشکر کنم که کمترین مشکل و بیشترین پیشرفت را در قطعات زیرمجموعه آستان قدس داشته ایم.

وی در مورد قطعه چهارم این طرح گفت:ان شاالله در هفته دولت شاهد آغاز بکار قطعه چهارم این طرح خواهیم بود که مناقصه آن برگزار و شرکت مسکن آستان قدس برنده مناقصه  این قطعه از پروژه قطار برقی مشهد-گلبهارشده است.

مدیرعامل شرکت عمران بااشاره به روند تملک سازی اراضی محدوده این طرح گفت:تاکنون ۲هزارمیلیاردریال جهت تملک سازی اراضی واجرای پروژه قطار برقی مشهد-گلبهارهزینه شده است ودر بازدید مسئولان ووزیر راه وشهرسازی به جهت پیشرفت فوق العاده  کار این طرح در زمره پروژه های اولویت دار وزارت راه وشهرسازی در جذب فاینانس قرارگرفت.

وی همچنین بااشاره به مبلغ فاینانس این طرح گفت:مبلغ فاینانس این طرح ۱۸۶ میلیون یورو می باشد که تامین کننده آن کشور چین بوده که براساس قراردادمنعقده ۸۵ درصد آن توسط فاینانسور چینی و ۱۵ درصد آن توسط وزارت راه و شهرسازی تامین می شود که باپیگیری های بعمل آمده هزار و۵۰۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به این پروژه اختصاص یافت تا درجهت فاینانس هزینه شود .

گریوانی در مورد زمان افتتاح وبهره برداری از پروژه قطار برقی مشهد-گلبهار گفت: در صورتی که تحریم های بین المللی در جهت اجرایی شدن فاینانس این طرح مانع از همکاری فاینانسور چینی این طرح نشود و فاینانس این پروژه  روال عادی خود راطی نماید  این پروژه در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین در خصوص تامین واگن قطاربرقی مشهد -گلبهار گفت:حسب منویات مقام معظم رهبری وتوصیه اکید معظم له در جهت تقویت تولید داخلی و درراستای حمایت از کالای ایرانی و ازین جهت که امکان تامین واگن از شرکت های سازنده داخلی میسر می باشد مناقصه ای جهت خرید واگن از سوی شرکت عمران برگزار نمی شود .

گریوانی درمورد فاز ۲ پروژه قطاربرقی مشهد-گلبهار که تا چناران ادامه پیدا خواهدکرد گفت: از آنجاییکه این پروژه یک پروژه ملی است به جهت ادامه مسیر   باید مصوبه کمیسیون ماده ۶۲ را اخذ نمایدکه باپیگیری های زیاد  دکتر محمد دهقان نماینده مردم  چناران ,طرقبه وشاندیز  در مجلس این مصوبه اخذ و این پروژه تاچناران ادامه  پیداخواهد کرد که بعد از اجرایی شدن باهمکاری شهرداری چناران نسبت به تملک سازی اراضی فاز ۲ اقدام خواهد شد و این طرح به جهت استفاده مردم  ولایتمدار  تا چناران ادامه پیداخواهد کرد .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.