یک وبگاه صهیونیستی از صادرات یک میلیارد دلاری رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خبر داد.

صادرات یک میلیارد دلاری رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی خلیج فارس

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک وبگاه صیهونیستی بر اساس نتایج به دست آمده از یک مطالعه گزارش داد که حجم صادرات رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در سال ۲۰۱۶ علی‌رغم عدم روابط دیپلماتیک علنی بین آن‌ها، بیش از حجم صادرات این رژیم به روسیه و ژاپن است.

منبع این آمار داده‌هایی است که «موسسه تونی بلر برای تغییرات جهانی»، بر اساس تحلیل داده‌های مبادلات تجاری ارائه کرده است. 

وبگاه i24 در این خصوص می‌نویسد: «اسنادی در خصوص تجارت خارجی اسرائیل مبنی بر تجارت مستقیم با کشورهای خلیج فارس وجود ندارد اما مؤسسه بلر از طریق تحقیق بر روی تولیدات اسرائیل و کشورهای ثالت که از طریق آن این تولیدات به کشورهای خلیج فارس صادر می‌شود رقم یک میلیارد دلار صادرات در سال ۲۰۱۶ را به دست آورده است.»

به نظر می‌رسد منظور از کشورهای ثالث اردن و مصر باشند که به عنوان واسطه میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس عمل می‌کنند.

این وبگاه می‌افزاید: در صورت برقراری روابط دیپلماتیک، این حجم صادرات چند برابر خواهد شد.

طبق این گزارش، سهم رژیم صهیونیستی از تولیدات کشورهای عربی خلیج فارس، به دو الی سه درصد از حجم واردات این رژیم می‌رسد.

رسانه صهیونیستی می‌افزاید: «علی رغم نبود روابط رسمی میان اسرائیل و کشورهای خلیج [فارس]، علائمی مبنی بر عادی‌سازی روابط فی مابین وجود دارد و این کشورها سعی دارند در زمینه‌های امنیتی و استفاده از کارشناسان اسرائیلی برای مقابله با دشمن مشترکشان، «ایران»، همکاری کنند.»

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.