ورزشکاران کشورمان در چهارمین روز از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ موفق به کسب سه مدال طلا و یک برنز شدند.

 روز طلایی کاروان ایران در چهارمین روز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ + نتایج کامل

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین،  ورزشکاران ایران در روز چهارم بازی‌های آسیایی 2018 در رشته‌های مختلف با حریفان خود به رقابت پرداختند که حاصل تلاش آنها کسب سه طلا و یک برنز بود. در رقابت‌های امروز میرهاشم حسینی در تکواندو و محمدعلی گرایی و حسین نوری در کشتی فرنگی طلا گرفتند و مه‌لقا جام‌بزرگ در تیراندازی به مدال برنز دست یافت.

نتایج کامل ورزشکاران ایران در روز چهارم به‌شرح زیر است:

* تیروکمان
مقدماتی کامپوند تیمی زنان - مرحله مقدماتی مسابقات تیراندازی با کمان کامپوند بانوان برای تعیین جایگاه برگزار شد. در این مرحله فرشته قربانی با رکورد 687 رتبه چهاردهم را به دست آورد. مینو عابدی با کسب رکورد 682 در رتبه 22 ایستاد. پریسا براتچی نیز با رکورد 682 رتبه 23 را به دست آورد و راحله فارسی با رکورد 680 در رتبه 27 قرار گرفت. در بخش تیمی کامپوند بانوان نیز زنان ایران با امتیاز 2051 رتبه چهارم را به دست آوردند. مسابقات کامپوند در این دوره از بازی‌های آسیایی تنها در بخش تیمی و میکس تیم برگزار می‌شود. روز جمعه رقابت‌های میکس تیمی برگزار می‌شود و مسابقات تیمی هم یکشنبه برگزار خواهد شد.

مقدماتی کامپوند تیمی مردان -تیم ملی تیراندازی با کمان کامپوند مردان امروز در مرحله مقدماتی بازی‌های آسیایی برای مشخص شدن جایگاه و تعیین خط‌شان دست به کمان شدند و در نهایت نیما محبوبی با کسب 697 امتیاز در رده نهم قرار گرفت، اسماعیل عبادی 689 امتیاز به دست آورد تا رده بیستم بایستد، امیر کاظم‌پور نیز با رکورد 689 بیست و یکم شد و مجید قیدی هم با 685 امتیاز در رده 27 قرار گرفت.

در بخش تیمی هم، تیم کامپوند مردان کشورمان رتبه پنجم را به دست آورد و در میکس تیمی رده هفتم را کسب کرد. مسابقات میکس تیمی روز جمعه و مسابقات تیمی روز یکشنبه برگزار می‌شود.

* بسکتبال سه‌نفره
- تیم ملی مردان ایران عصر امروز به مصاف مالزی رفت و با نتیجه 18 بر 13 پیروز شد.
- ملی‌پوشان تیم مردان ایران در دومین دیدار امروز هم برابر قزاقستان قرار گرفتند و 21 بر 15 به برتری رسیدند.

* والیبال ساحلی
تیم ایران «ب» ایران با ترکیب آرش وکیلی و بهمن سالمی، در دیدار با تیم قطر با نتیجه 2 بر یک و با نتایج 17-21، 21-17 و 17-15 به پیروزی رسید و به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شد.

تیم ایران «الف» با ترکیب رحمان رئوفی و عبدالحامد میرزاعلی با نتیجه 2 بر یک و با نتایج 20-22، 21-19، 15-13 از سد ژاپن گذشت.

* والیبال
تیم ملی والیبال در نخستین دیدار خود با ترکیب اصلی به مصاف تیم پاکستان رفت و در 3 ست متوالی با نتایج 25 بر 16، 25 بر 18 و 33 بر 31 بر حریفش غلبه کرد.  سرمربی پاکستان حمید موحدی از ایران است. پاکستانی‌ها که مقابل بازیکنان ایران انگیزه زیادی داشتند برخلاف انتظار حریف آسانی نبودند و به ویژه در ست سوم تا امتیازهای بالا پایاپای ایران پیش رفتند. حدود 40 نفر از ایرانیان حاضر در اندونزی برای تشویق والیبال ایران در سالن بودند. همچنین در ترکیب اولیه تیم ملی ایران سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، امیر شریفی و مهدی مرندی به میدان رفتند.

* قایقرانی
نیمه نهایی اسلالوم زنان و مردان - در مرحله نیمه نهایی رکسانا رازقیان و محمدمهدی کنارنگ دو قایقران ایران به فینال رقابت‌های اسلالوم بازی‌های آسیایی اندونزی راه یافتند. کنارنگ جوانترین بازیکن در مرحله نیمه نهایی با رکورد 134.84 ثانیه هفتم شد و به فینال راه یافت. در نیمه نهایی کایاک‌اسلالوم بانوان هم رکسانا رازقیان با رکورد 138.59 ثانیه پنجم و فینالیست شد.

انفرادی روئینگ سبک وزن - محسن شادی نماینده ایران در روئینگ سبک وزن تک نفره مردان در رقابت در گروه B رپه شارژ با ثبت زمان 7:59.15 دوم شد و به فینال این ماده صعود کرد. در این گروه نماینده ازبکستان اول شد و به همراه شادی به فینال راه یافت.

در بخش تیمی روئینگ، امیرحسین محمودپور و رضا قهرمانی در رقابت رپه شارژ با ثبت زمان 7:21.39 بعد از تیم هند دوم شدند و به فینال این ماده صعود کردند. رپه شارژ این ماده تنها در یک گروه برگزار شد و بنابراین چهار تیم هند، ایران، اندونزی و تایلند به فینال رفتند.

* تیراندازی
تفنگ سه وضعیت 50 متر زنان - الهه احمدی در ماده سه وضعیت در رقابت با حریفان آسیایی با 1163 امتیاز چهارم شد. مه‌لقا جام‌بزرگ دیگر ملی‌پوش کشورمان در این ماده بود که با 1162 امتیاز ششم شد. هر 2 ملی‌پوش کشورمان راهی فینال شدند.
در فینال این ماده مه‌لقا جام‌بزرگ، تیرانداز کشورمان توانست در تفنگ سه وضعیت بانوان به مقام سومی دست یابد و مدال برنز را کسب کند. این، اولین مدال ایران در روز چهارم بود. الهه احمدی در این مسابقه عنوان هفتم را کسب کرد. همچنین تیراندازان مغولستانی عناوین اول و دوم را کسب کردند.

تپانچه 25 متر انفرادی بادی زنان - گلنوش سبقت‌اللهی بانوی تیرانداز کشورمان تپانچه 25 متر با 572 امتیاز در رده بیست و دوم قرار گرفت. هانیه رستمیان نیز با 561 امتیاز در رده بیست و چهارم قرار گرفت. ملی‌پوشان کشورمان با این نتایج از رسیدن به فینال باز ماندند.

* شنا
100 متر پروانه - در دسته سوم رقابت‌های این رشته علیرضا یاوری رکورد 56.10 ثانیه را ثبت کرد و در مجموع بیست‌وسوم شد. مهدی انصاری دیگر شناگر کشورمان با ثبت رکورد 54.88 ثانیه در رده ششم مرحله مقدماتی در گروه خودش قرار گرفت و در مجموع هفدهم شد تا هر دو نفر از صعود باز بمانند. در مجموع 34 شناگر در استارت‌لیست این رقابت‌ها حضور داشتند.


4 در 100 متر آزاد تیمی - پس از حضور نمایندگان ایران در ماده 100 متر پروانه در ماده 4 در 100 متر آزاد تیمی نیز پیگیری شد. در این ماده تیم ایران با ترکیب انصاری، قره حسنلو، غلامپور و یاوری به آب زدند. تیم ملی شنا ایران در یک کورس تماشایی در نهایت رکورد 3:26.12 دقیقه را ثبت کرد و در نهایت در رتبه دهم جای گرفت. تیم ملی ایران رکورد ملی را کاهش داد اما به فینال این ماده نرسید.

* کشتی فرنگی
وزن 77 کیلوگرم - در دور نخست این وزن محمدعلی گرایی موفق شد 8 بر صفر یانگ بین از چین را شکست دهد. گرایی در کمتر از 2 دقیقه موفق شد حریفش را شکست دهد. گرایی در ادامه مقابل حریف چغر و پرتلاش هندی قرار گرفت و به سختی توانست وی را با نتیجه 8 بر 6 شکست دهد و گام در مرحله نیمه نهایی بگذارد. نماینده کشورمان در این مرحله نیز با نتیجه 8 بر یک حریف ژاپنی را شکست داد و فینالیست شد.
گرایی در فینال مقابل «مخمودوف» از قرقیزستان رفت و با نتیجه 7 بر 3 پیروز شد و با کسب عنوان قهرمانی، ششمین طلای کاروان ایران را به ارمغان آورد.

وزن  130 کیلوگرم - بهنام مهدی‌زاده در مرحله یک هشتم نهایی کشتی فرنگی مقابل حریف قرقیزستانی‌ قرار گرفت و با نتیجه 10 بر 3 وی را شکست داد و به یک چهارم نهایی رسید. حریف مهدی‌زاده در این رقابت 3 اخطاره شد. مهدی‌زاده در دورم دوم موفق شد حریف چینی‌اش را ضربه‌ فنی کند اما در مرحله نیمه‌نهایی و مواجهه با کشتی‌گیر ازبکستانی با نتیجه 2 بر 2 متوقف شد و از راهیابی به فینال باز ماند. ناداوری در کشتی مهدی‌زاده با حریف ازبک مشهود بود به طوری که وی موفق به گرفتن امتیاز فنی نشد و داور با 2 امتیاز به نماینده ازبکستان و یک اخطار به مهدی‌زاده سبب شد عبدالله‌اف فینالیست شود.
مهدی‌زاده در دیدار رده‌بندی به مصاف «کیم مین سئوک» از کره جنوبی رفت. این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید، اما به دلیل آنکه فرنگی‌کار کره‌ای امتیاز آخر را گرفته بود، دستش به عنوان فرد پیروز بالا رفت و مهدی‌زاده موفق به کسب مدال برنز نشد و به مقام پنجمی رسید.

وزن 87 کیلوگرم - حسین نوری با پیروزی قاطع 13 بر 4 مقابل حریف ترکمنستانی به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. نوری در مرحله نیمه نهایی با پیروزی 8 بر صفر کشتی‌گیر یمنی را برد و راهی فینال شد تا مدال نقره‌اش را قطعی کند.
نوری در فینال به مصاف «رستم آساکالوف» از ازبکستان رفت و با نتیجه 6 بر یک بر این حریف غلبه کرد و به مدال طلا دست یافت. نوری توانست هفتمین طلای کاروان ایران را به نام خود ثبت کند.

وزن 97 کیلوگرم - علی‌اکبر حیدری در گام نخست با پیروزی 8 بر صفر مقابل حریف اهل اندونزی به پیروزی رسید و صعود کرد. کشتی‌گیر کشورمان سپس در تقابل با حریفی از کره جنوبی با نتیجه 4 بر 3 شکست خورد.
حیدری در دیدار رده‌بندی به مصاف «یرولان ایسکاکوف» از قزاقستان رفت و 10 بر صفر مغلوب شد و از کسب مدال برنز بازماند.

* هندبال
تیم ملی هندبال ایران در دومین بازی خود در مرحله دوم بازی‌های آسیایی به مصاف تیم هنگ‌کنگ رفت و در پایان موفق شد با نتیجه 46 بر 20 به پیروزی برسد. احسان ابویی بازیکن کشورمان در نیمه دوم این بازی مصدوم و از زمین مسابقه خارج شد. در دقایق پایانی نیمه دوم هم دو بازیکن ایران از زمین اخراج شدند و تیم کشورمان برای دقایقی با بازیکنان کمتری به بازی ادامه داد.
ایران در اولین دیدار خود در این مرحله مقابل بحرین تن به شکست داده بود و تنها در صورت برتری مقابل تیم کره جنوبی به مرحله نیمه نهایی صعود خواهد کرد. دیدار ایران و کره جنوبی از ساعت 18 روز جمعه در سالن پاپکی جاکارتا برگزار می‌شود.

* شمشیربازی
سابر تیمی زنان - شمشیربازان ایران در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف کره تیم قهرمان آسیا رفتند که با نتیجه 45 بر 23 مغلوب این تیم صاحب نام شدند. نجمه سازنچیان،کیانا باقرزاده، پریماه برزگر و فائزه رفیعی ترکیب تیم سابر زنان کشور را در این بازی ها تشکیل می‌دادند. بانوان سابریست ایرانی پیش از این برای اولین بار به عنوان ششمی مسابقات قهرمانی آسیا دست یافتند. تیم کشورمان در حالی عنوان ششمی بازی‌های آسیایی را کسب کرد که کادر فنی این تیم با توجه به کم‌تجربگی این بازیکنان و اولین حضورشان در این رویداد بزرگ آن را مثبت ارزیابی می‌کنند. تیم ملی شمشیربازی سابر زنان ایران در بخش رقابت‌های انفردای بازی‌های آسیایی هم به میدان رفت که به نتیجه قابل قبولی نرسید. نجمه سازنچیان دهم شد و رفیعی به رتبه پانزدهم بسنده کرد.

اپه تیمی مردان - رقابت‌های تیمی شمشیربازی بازی های آسیایی 2018 در اسلحه اپه در حالی پیگیری شد که شمشیربازان ایرانی نتوانستند به مقامی دست پیدا کنند. نماینده کشورمان ابتدا در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف تیم قرقیزستان قهرمان آسیا رفت که با نتیجه نزدیک 45 بر 44 موفق شد این تیم را از پیش رو بردارد. اپه‌ایست ها در ادامه در مرحله یک چهارم نهایی با کره، این قدرت برتر شمشیربازی دنیا مصاف کردند که با نتیجه 45 بر 26 مغلوب شدند. محمد اسماعیلی، محمد رضایی و امیر رضا کنعانی سه اپه‌ایست ایران در این بازی ها بودند. تیم شمشیربازی اپه در رقابت‌های انفرادی بازی های آسیایی نیز نتوانست صاحب مقام شود. رضایی به رتبه هجدهم رسید و اسماعیلی بیست و یکم شد. تیم ملی اپه در بازی‌های آسیایی 2006 دوحه قطر صاحب دوبرنز تیمی و انفرادی شده بود.

* تکواندو
وزن 63- کیلوگرم - میرهاشم حسینی در وزن 63- کیلوگرم مسابقات تکواندو در نخستین مبارزه خود مقابل حریفی از فیلیپین با نتیجه ٢٤ بر ٢ پیروز شد. وی در راند اول 8 بر 2 برنده شد. در راند دوم 13 بر 2 برد و در راند سوم نتیجه را 24 بر 2 کرد تا قبل از اتمام راند داور رای به برد وی دهد. تکواندوکار ملی‌پوش کشورمان در مبارزه دوم خود (مرحله یک‌ چهارم نهایی) مقابل حریفی از ازبکستان قرار گرفت و با نتیجه قاطع 29 بر 9 به برتری رسید و مدال برنزش را قطعی کرد. حسینی در این دیدار هم قبل از پایان راند و به دلیل اختلاف امتیاز توسط داور برنده اعلام شد. حسینی در مرحله نیمه نهایی مقابل چو گانگ مین از کره جنوبی قرار گرفت و با برتری 37 بر 30 به فینال راه پیدا کرد و در آخرین مبارزه خود مقابل «ژائو شوای» قهرمان جهان و المپیک از چین قرار گرفت تا در نهایت با پیروزی 17 بر 11 با صلابت به عنوان قهرمانی و مدال طلا دست یابد. طلای حسینی، پنجمین مدال زرین ایران در بازی‌های آسیایی 2018 است.

وزن  80- کیلوگرم - مهدی خدابخشی نماینده تکواندو کشورمان در وزن 80- کیلوگرم در دور نخست برابر لی هوژوان از کره جنوبی قرار گرفت و شکست خورد. خدابخشی بعد از استراحت در دور نخست برابر نماینده کره جنوبی قرار گرفت، نماینده ای که برای رسیدن به دور دوم نماینده بوتان را شکست داده بود. خدابخشی اگر چه در همان ثانیه های نخست 2 امتیاز گرفت ولی حریف کره ای وی با ضربه سر پیش افتاد تا در نهایت راند اول 9 بر 5 به نفع نماینده کره جنوبی تمام شود. در راند دوم خدابخشی برای جبران آمده بود 2 امتیاز دیگر گرفت تا فاصله کمتر شود اما در نهایت این راند با نتیجه 17 بر 10 تمام شد. در راند سوم اما دو حریف جدال پایاپایی را به نمایش گذاشتند و مهدی به فکر جبران امتیازات عقب افتاد ولی در نهایت 24 بر 23 نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها حذف شد.

* کبدی مردان
مردان کبدی ایران در ادامه بازی‌های آسیایی و در چهارمین دیدار خود با اقتدار و با نتیجه 75 بر 21 نپال را مغلوب کرد. شاگردان غلامرضا مازندرانی سرمربی تیم ملی کبدی در نیمه نخست با اختلاف زیاد و با نتیجه ٣٨ بر ٦ به نفع خود پایان دادند. بازیکنان در ادامه و پس از استراحت کوتاه با نتیجه ٣٧ بر ١٥ نیمه دوم را پایان دادند. تیم ملی کبدی ایران عصر امروز هم در پنجمین آخرین بازی از مرحله گروهی بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا به مصاف میزبان مسابقات اندونزی رفت و با نتیجه 65 بر 24 حریف خود را پشت سر گذاشت. ایران فردا به مصاف هند می‌رود.

* دوچرخه سواری
رقابت‌های دوچرخه‌سواری در ماده استقامت بانوان برگزار شد و ماندانا دهقان تنها نماینده کشورمان در این ماده با فاصله 1 دقیقه و 53 ثانیه نسبت به نفر نخست در جایگاه هفتم قرار گرفت. طول این مسیر 104 کیلومتر بود که دهقان توانست در نهایت هفتم شود.

* ووشو:
- مرحله نیمه نهایی ساندا - در وزن منهای 52 کیلوگرم الهه منصوریان که پیش از این برابر دوی سناتوهی نایب قهرمان جهان از هند و تی تو تای از ویتنام دارنده مدال برنز جهان به برتری دست یافته بود در نیمه نهایی با «دیوین والی» قهرمان وزن منهای 48 کیلوگرم جهان از فیلیپین مبارزه کرد. او در حالی که راند نخست را با اختلاف امتیاز اندک واگذار کرد، در راند دوم با اقتدار به پیروزی رسید. منصوریان در راند سوم نیز با ضربات مختلف از حریف امتیازات فراوانی گرفت و جواز صعود به فینال را از آن خود کرد. منصوریان که دو مدال طلای جهان و دو نقره و برنز بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد، صبح فردا برای کسب مدال طلا به مصاف «لی یو» از چین می‌رود.

- در وزن منهای 60 کیلوگرم شهربانو منصوریان که پس از استراحت در دور نخست برابر «تی تای هانگ» از ویتنام در همان راند نخست به برتری دست یافته بود در نیمه نهایی با «سوچایا بوالونگا» از تایلند روبرو شد. وی از همان ابتدا با حملات متعدد و کسب امتیازات متوالی در حالی که تنها 44 ثانیه از مبارزه گذشته بود با ضربه فنی (اختلاف امتیاز بالا) به برتری دست یافت تا دست در دست خواهرش به فینال بازی‌ها برسد. شهربانو برای کسب مدال طلا، صبح فردا با برنده چین و هند روبرو می شود

- عرفان آهنگریان در مرحله نیمه‌نهایی وزن 60- کیلوگرم با «سوریا پارتاب سینگ» از هند مبارزه کرد و در دو راند پیاپی به پیروزی رسید و گام به فینال گذاشت.

- فرود ظفری در مرحله نیمه‌نهایی وزن 65- کیلوگرم به مصاف «گراوال نارندر» از هند رفت و این حریف را از پیش‌رو برداشت تا فینالیست شود. ظفری فردا در فینال به مصاف برنده نمایندگان چین و افغانستان خواهد رفت.

- محسن محمدسیفی نماینده وزن 70- کیلوگرم کشورمان، در مرحله نیمه‌نهایی با «گوانسینک هام» از کره جنوبی مبارزه کرد و این ووشوکار را در دو راند پیاپی شکست داد تا یکی دیگر از نمایندگان ووشوی کشورمان راهی فینال شود. محمدسیفی فردا (پنج‌شنبه) در فینال به مصاف حریفی از چین خواهد رفت.

* ژیمناستیک
تیم ژیمناستیک کشورمان که به فینال مسابقات تیمی بازی‌های آسیایی 2018 صعود کرده بود، امروز در شرایطی در فینال حاضر شد که به دنبال مصدومیت سامان مدنی با سه نفر مجبور به رقابت با سایر رقیبان خود شد. در نهایت ژیمناست‌های ایران با امتیاز 164.250 به عنوان هشتمی بسنده کردند. در پایان رقابت تیمی ژیمناستیک، تیم‌های چین، ژاپن و کره جنوبی اول تا سوم شدند.

* وزنه‌برداری
دسته 69 کیلوگرم - مجید عسگری در گروه B به روی تخته رفت و خیلی زود و با اوت کردن وزنه به کار خود پایان داد. طبق صلاحدید مربیان، عسگری در اولین انتخاب خود برای زدن وزنه 133 کیلوگرمی در حرکت یکضرب روی تخته رفت. این وزنه‌بردار با اینکه وزنه را بالای سر خود کشیده بود، در حرکت اول نتوانست موفق باشد. در ادامه وزنه 135 کیلوگرمی برای حرکت دوم انتخاب شد که بازهم عسگری موفق نبود. وی بلافاصله حرکت سوم خود را انجام داد اما بازهم نتوانست از پس وزنه 135 کیلوگرمی بربیاید. بدین ترتیب نماینده ایران در این وزن اوت کرد و نمی‌تواند در جدول مجموع حضور داشته باشد. او بدون اینکه در دوضرب وزنه بزند به کار خود پایان داد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.