۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 615923

رئیس جهاد کشاورزی گناباد گفت:کارهای ثبت طرح میراث زراعت زعفران با استفاده ازآبیاری قنوات که مورد تایید قرار گرفت را انجام می دهیم ومهر ماه سال جاری میزبان نماینده فائو خواهیم بود.

زراعت زعفران ثبت جهانی می شود

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  علیرضا حسین زاده رئیس جهاد کشاورزی گناباد گفت: بیش از ۱۰۰پروژه تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید که زمینه اشتغالزایی خوبی را در روستاها ایجاد می کند.

وی ادامه داد: سال۹۷ با تامین اعتبار خوبی که  برای شهرستان در نظر گرفته شده، پروژه های متفاوتی در بخش کشاورزی به بهره برداری خواهد رسید که ۴۴پروژدرهفته دولت وتاسقف۱۰۰پروژه تا پایان سال افتتاح خواهیم کرد.

مدیر جهادکشاورزی گناباد تصریح کرد: ۱۳میلیارد تومان کمک بلا عوض به کشاورزان پرداخت شد تا همچنان کشاورزی پس از ۱۸ سال خشکسالی متوالی در گناباد زنده باشد. با اعتبارات خوبی که در حوزه لایروبی قنوات جذب شده درحال حاضر ۵۵ قنات آبدهی دارند.

حسین زاده طرح هایی را که در هفته دولت افتتاح می شود را شامل ساماندهی اراضی کشاورزی، کانال ولوله گذاری با اعتبار ۳۷۷۴میلیون ریال، آبیاری تحت فشار، ۲پروژه با اعتبار۲۲۶۶میلیون ریال، پروژه زنبور عسل، ۷پروژه با اعتبار۱۳۰۰میلیون ریال، احداث گلخانه وباغ گل محمدی، ۷پروژه با اعتبار۴۵۰۰میلیون ریال و احیا ومرمت قنوات۱۵پروژه با اعتبار۹۸۶۵میلیارد ریال اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: زعفران یکی از محصولات کلیدی کشاورزی گناباد بوده و همچنان نیز شاهد کشت این محصول در شهرستان هستیم و سعی می کنیم برند و زراعت آن را ثبت کنیم و در همین راستا یک سال ونیم است که با فایو در ارتباط هستیم. و تا یک ماه اینده با حضور نماینده فائو این مهم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.