تیم ملی ووشوی ایران با کسب ۲ مدال طلا و ۴ نقره به کار خود در هجدهمین دوره بازی های آسیایی پایان داد تا عملکرد خوبی را از خود برجای بگذارد.

پایان درخشان ووشو با حسرت خواهرانه و هت‌تریک سیفی

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین،  مبارزات فینال اوزان مختلف رقابت های ووشوی هجدهمین دوره بازی های آسیایی، امروز (پنجشنبه) برگزار شد و پنج نماینده ایران به مصاف حریفان که «محسن محمدسیفی» و «عرفان آهنگریان» به مدال خوشرنگ طلا دست یافتند.


با این اوصاف تیم ملی ووشوی ایران با ۲ مدال طلای محسن محمدسیفی و عرفان آهنگریان و ۴ نقره زهرا کیانی، فرودظفری، الهه منصوریان و شهربانو منصوریان به کار خود پایان داد تا بازهم در رویدادی مهم، کارنامه موفقی را از خود برجای بگذارد.


زهرا کیانی دختر ۱۸ ساله تالوی ایران در این مسابقات به مدال ارزشمند نقره رسید تا نخستین بانوی تالوکار مدال آور ایران در بازی های آسیایی باشد.


در رقابت ههای فینال ساندا، «الهه منصوریان» در منهای ۵۲ و «شهربانو منصوریان» در منهای ۶۰ کیلوگرم ساندای بانوان با وجود تلاش فراوان، برابر حریفان چینی شکست خوردند و نقره ای شدند.


فرود ظفری که پیش از این در تیم ملی بزرگسالان تنها در بازی های کشورهای اسلامی حضور داشت به مدال نقره وزن منهای ۶۵ کیلوگرم دست یافت.


«عرفان آهنگریان» جوان خوش آتیه ووشوی ایران در فینال وزن منهای ۶۰ کیلوگرم درقابتی تماشایی و خاطره انگیز در سه راند ووشوکار چینی را شکست داد تا مدال زرینی را به ویترین افتخاراتش اضافه کند و هشتمین طلای کاروان ایران را به دست آورد.


سپس «محسن محمدسیفی» قهرمان قهرمان بی چون و چرای ووشوی جهان و آسیا در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم به مصاف «شی ژان  وی» از چین رفت و مطابق انتظار با ارائه مبارزه ای بی نقص، حریف را گیج و سردرگم کرد و در ۲ راند متوالی به پیروزی دست یافت تا نهمین طلای کاروان و دومین طلای ووشو را به دست آورد.


سیفی که پیش از این در بازی های آسیایی گوانگجو و اینچئون نیز  به مدال طلا رسیده بود، سومین طلای خود در این رویداد بزرگ را کسب کرد تا با هتریک در این آزمون بزرگ در صف بزرگان ورزش ایران قرار بگیرد.


پسرطلایی ووشوی ایران، چهار مدال طلای قهرمانی جهان را نیز در کارنامه درخشان خود دارد.

منبع: ورزش۳ 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.