یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا در واکنش به بسته اقتصادی ۱۸ میلیون یورویی اتحادیه اروپا در حمایت از اقتصاد ایران گفت که تصمیم اروپا برای تقویت روابط با ایران پیام اشتباهی را در زمان نادرست برای تهران ارسال می کند.

واکنش آمریکا در قبال تصمیم اروپا برای تقویت روابط با ایران

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، "برایان هوک"، دستیار ویژه وزیر خارجه آمریکا در امور ایران در واکنش به اقدام روز پنجشنبه اتحادیه اروپا در تخصیص بسته اقتصادی 18 میلیون یورویی در حمایت از اقتصاد ایران گفت که این تصمیم برای تقویت روابط پیام اشتباهی را در زمان نادرست برای تهران ارسال می‌کند.

وی افزود که این تصمیم باعث توسعه روابط اقتصادی بخش میانی ایران و اروضا شده و مانع از آن می‌شود که ایران در سیاست‌هایش تغییرات ایجاد کند.

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز جمعه در کنفرانسی مطبوعاتی در لیتوانی مدعی شد که تصمیم اتحادیه اروپا برای تخصیص بودجه 18 میلیون یورویی برای اجرای پروژه های توسعه ای در ایران نوعی "سم برای مردم ایران" است.

وی با تکرار ادعاهای ضد ایرانی خود گفت که این بودجه به جای کمک به حل مشکل آب و یا کمک به راننده کامیون های ایرانی، برای توسعه برنامه موشکی، تقویت سپاه پاسداران، و پیشبرد برنامه های جمهوری اسلامی در سوریه مصرف خواهد شد.

نتانیاهو همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای اقدامی واقعی انجام دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیش از این اعلام کرد: «کمیسیون اروپا روز پنجشنبه 18 میلیون یورو برای اجرای پروژه های توسعه ای در ایران تخصیص داد که این میزان بخش اول از  بودجه 50 میلیون یورویی است که به همین منظور از سوی کمیسیون  اروپا اختصاص داده شده است.»

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.