نایب رئیس جنبش اسلامی داخل اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ تاکید کرد که شهر قدس و مسجد مبارک الاقصی در سخت ترین وضعیت به سر می برند و در معر تجاوزات و حملات و خطرناک ترین طرح های یهودی سازی از زمان اشغال این شهر در سال ۱۹۶۷ قرار دارند.

نظام های عربی از توطئه علیه مسجد الاقصی حمایت مالی می کنند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شیخ کمال خطیب تصریح کرد که حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی که با بستن دروازه های مسجد الاقصی و ممانعت از اقامه نماز در داخل آن و نیز تجاوز به نمازگزاران متحصن در جلوی دروازه های این مسجد به اوج خود رسیده بود، نشان می دهد که وزارت جنگ این رژیم نقشه های شرارت بار زیادی علیه قدس و مسجد مبارک الاقصی آماده کرده است.

خطیب خاطر نشان کرد که رژیم صهیونیستی شهر قدس و مسجد الاقصی را تنها گیر آورده است و از فرصت به دست آمده در نتیجه وضعیت بحران زده جهان عرب و اسلام و سرگرم بودن نظام های رسمی به درگیری با ملت های خود و نیز سرگرم بودن ملت ها به دفاع از خود در برابر سرکشی نظام هایشان سوء استفاده می کند و در همین حال، جامعه فلسطینی هم درگیر شکاف و دودستگی در عرصه داخلی است که حتی بر روی مساله فلسطین و وضعیت قدس هم سایه افکنده است.

تجاوزات گسترده

نایب رئیس جنبش اسلامی اراضی اشغالی سال ۴۸ در ادامه سخنان خود به تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی پس از اعلام تصمیم دولت آمریکا مبنی بر معرفی قدس به عنوان پایتخت یکپارچه این رژیم و انتقال سفارت (آمریکا) به قدس اشغالی اشاره کرد.

وی افزود: این تصمیم آمریکا زمینه ساز تجاوزات گسترده رژیم صهیونیستی به قدس و به ویژه افزایش طرح های شهرک سازی بود که حتی یک لحظه هم متوقف نشده است و طی همین روزهای اخیر رژیم صهیونیستی محله مسکونی جدیدی را در وسط شهرک سلوان قدس اشغالی احداث کرد تا یهودیان فلاشا را در این محله اسکان دهد و این مساله نشان می دهد که صهیونیست ها احترامی برای عرب ها، مسلمان ها و  فلسطینی ها قائل نیستند.

این رهبر فلسطینی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی احساس می کند که هیچ کس اعتراضی به تجاوزات آن علیه قدس و مسجد الاقصی ندارد و در حالی که در گذشته از عرب ها به خاطر عدم اتخاذ اقدامات عملی انتقاد می کردیم، اما در حال حاضر محتاج حتی یک محکومیت و اعتراض شفاهی و زبانی از سوی آنها هستیم، اما واقعیت این است که نظام های عربی از مساله فلسطین و قدس دست شسته اند.

همدستی طرف های عربی

کمال خطیب در بخش دیگری از سخنان خود به همدستی نظام های عربی با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت این رژیم سعی در تحمیل سیاست یهودی سازی خود با همدستی نظام های سازشکار عربی دارد و متاسفانه برخی طرف های عربی (امارات و عربستان) در فروش اراضی و منازل قدس به اسرائیلی ها دست دارند.

وی افزود: ما با آمار، اسناد و اسامی مشخص می دانیم که برخی کشورهای عربی سعی در همراه کردن ساکنان قدس با خود و پایان دادن به منازعه فلسطینی ـ صهیونیستی و نیز پذیرش معامله قرن را دارند.

این رهبر فلسطینی خاطر نشان کرد که امارات و عربستان طرح های خطرناکی در قبال قدس دارند که کاملا همسو با موضع طرفین آمریکایی و صهیونیستی درباره قدس اشغالی است و در این راه دهها میلیون دلار هزینه می کنند، اما ما تا جایی که بتوانیم سعی می کنیم ساکنان قدس را نسبت به خطر این تلاش های امارات و عربستان در قدس آگاه کنیم.

حفاری های زیر مسجد الاقصی

نائب رئیس جنبش اسلامی اراضی اشغالی سال ۴۸ در ادامه این گفتگو تاکید کرد که حفاری های رژیم صهیونیستی ادامه دارد و این رژیم تلاش می کند مسجد مبارک الاقصی را تحت سلطه خود درآورد و کسی جز خود صهیونیست ها از واقعیت حفاری ها در زیر این مسجد خبر ندارد و نشانه های موجود حاکی از این است که حفاری های جاری در زیر مسجد الاقصی به مرحله خطرناکی رسیده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی با حملات و تجاوزات روزمره و مکرر به مسجد الاقصی، به نوعی آنرا از لحاظ زمانی تقسیم کرده است و ارتش صهیونیستی هم سعی در ترویج طرح جدید خطرناک تری از تقسیم زمانی  مکانی دارد که در راستای آن مسجد قبلی متعلق به مسلمانان و قبة الصخره متعلق به یهودیان خواهد بود تا بدین ترتیب، یهودیان بتوانند طرح معبد موهوم سلیمان را در داخل این بخش از مسجد الاقصی پیاده کنند.

تظاهرات های حق بازگشت

خطیب در پایان تاکید کرد که تظاهرات های حق بازگشت در باریکه غزه که توانست با حقوق فلسطینیان را در اذهان آنها زنده کند و جلوی تصمیمات ظالمانه آمریکا را بگیرد، همچنان ادامه دارد و در سایه تلاش های عربی، بین المللی، اروپایی، آمریکایی و اسرائیلی برای تغییر اولویت های فلسطینیان و تشکیل افکار عمومی هماهنگ با معامله قرن، سعی در تقویت عزم و اراده فلسطینی ها و عرب ها را دارد.

وی افزود: باریکه غزه و رشادت های آن وزنه سنگینی است که جلوی معامله قرن و تمامی توطئه ها برای حذف مساله فلسطین را گرفته است.

این رهبر فلسطینی همچنین از تلاش های گروه های مقاومت برای آرام سازی اوضاع در نوار غزه و لغو محاصره بیش از ۱۲ ساله رژیم صهیونیستی علیه این منطقه حمایت کرد و گفت:«رها شدن غزه از شر محاصره و تبعات آن باعث تقویت آرمان فلسطین و در امان ماندن قدس و مسجد مبارک الاقصی از تجاوزات صهیونیستی می شود و در کل باعث حفظ آرمان فلسطین و قدس خواهد شد.»

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.