دادگاه عالی رژیم صهیونیستی از دولت این رژیم خواست دلیل ممانعت از عبادت و نیایش تلمودی شهرک نشینان صهیونیست در داخل مسجدالاقصی را تشریح کند. این اقدام در راستای تلاش های این رژیم برای مشروعیت بخشی به تعرضات شهرک نشینان به مسجدالاقصی و برپایی مراسم های آیین یهود در داخل آن انجام می گیرد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی که عالی ترین هیئت قضایی این رژیم به شمار می رود، به دولت ۶۰ روز فرصت داده است تا دلایل ممانعت از نماز و عبادت یهودیان در داخل مسجد الاقصی را اعلام کند.

این اقدام دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در پی درخواست یک مرکز یهودی مبنی بر دادن اجازه عبادت و نیایش به یهودیان در داخل مسجدالاقصی انجام می گیرد؛ اقدامی که گامی خطرناک در جهت یهودی سازی قدس و مسجد الاقصی به شمار می رود.

پلیس رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۳ به شهرک نشینان صهیونیست اجازه داده است که به مسجدالاقصی تعرض کرده و در محوطه های آن اقدام به گشت زنی کنند. یهودیان همواره در جریان تعرض به مسجدالاقصی دست به اقداماتی تحریک آمیز زده و نگهبانان مسجد و نمازگزاران با آنان درگیر می شوند که معمولا این درگیری ها با دخالت نیروهای پلیس صهیونیستی که مسئول تامین امنیت شهرک نشینان هستند، به خشونت کشیده می شود.

رژیم صهیونیستی به هر شیوه ای تلاش می کنند تا رویای دیرینه خود یعنی سیطره بر مسجدالاقصی و تخریب آن سپس ساخت معبد کذایی یهود را تحقق بخشد و تاکنون برای این منظور قوانین نژادپرستانه زیادی را به تصویب رسانده است و حتی در روزهای جمعه به جوانان و افراد میانسال اجازه ورود به مسجدالاقصی برای شرکت در نماز جمعه را نمی دهد. اکنون این رژیم در تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی میان مسلمانان و یهودیان است تا با تحقق این امر، وارد فاز تازه ای از یهودی سازی قدس و مسجدالاقصی شده و اهداف شوم و پلید خود را محقق کند.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.