وزنه‌بردار دسته ۹۴ کیلوگرم کشورمان موفق شد به تنهایی رکورددار تمام دسته‌های این وزن در دنیا شود.

بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸/سهراب مرادی پس از ۱۹ سال رکورد یک ضرب دنیا را در وزنه برداری شکست/کیانوش رستمی دوم شد

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، سهراب مرادی، وزنه‌بردار دسته 94 کیلوگرم کشورمان که امروز (شنبه) در بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی روی تخته آمده بود، موفق شد رکورد یک ضرب دنیا را پس از 19 سال بشکند.

مرادی که سال 2017 و در مسابقات جهانی آناهیم آمریکا موفق شده بود رکورد دو ضرب و مجموع این دسته را به نام خود کند، با زدن رکورد یک ضرب به تنهایی رکورددار تمام دسته‌های وزن 94 کلیوگرم شد. سهراب مرادی در یک ضرب رکورد 189 کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد و بدین ترتیب رکوردی که وزنه‌بردار یونانی سال 1999 میلادی با بالای سر بردن وزنه 188 کیلوگرم به نام خود ثبت کرده بود، پس از 19 سال توسط وزنه‌بردار ایران شکسته شد.

مرادی سال گذشته در دو ضرب رکورد 233 کیلوگرم و در مجموع رکورد 417 کیلوگرم را به نام خود ثبت کرده بود و به این ترتیب رکورددار یک ضرب، دو ضرب و مجموع دسته 94 کیلوگرم شد.

در همین دسته کیانوش رستمی، دارنده مدال طلای المپیک 2016 در دسته 85 کیلوگرم، در تلاش اولش وزنه 175 کیلوگرمی را مهار نکرد اما در تلاش دوم همین وزنه را بالای سر برد. وی در بار سوم وزنه 185 کیلوگرمی را انتخاب کرد که نتوانست آن را مهار کند و در یک‌ضرب با رکورد 175 کیلوگرم به کار خود پایان داد و دوم شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.