یکی از شرکتهای دانش بنیان پارک علم و فناوری خراسان به فناوری ساخت دستگاه تصفیه آبهای گل‌ آلود و سیلاب دست یافت و یک رکورد جهانی را در این زمینه به ثبت رساند.

رکورد جهانی کاهش کدورت آب در پارک علم و فناوری خراسان ثبت شد

به گزارش قدس انلاین به نقل از  پارک علم و فناوری خراسان، مدیر عامل شرکت تولید کننده این دستگاه گفت: ما یک رکورد جهانی در این زمینه ثبت کردیم و موفق شدیم کدورت NTU 32000 را به کمتر از عدد یک برسانیم.

احمد گداز افزود: ممبرینهایی که در دستگاه های آب شیرین‌ کن استفاده می ‌شود مواد محلول در آب را جدا می ‌کند و تاکنون ممبرینی برای جداسازی مواد معلق به خصوص گِل، ساخته نشده است اما این شرکت موفق شد این ممبرین جدید را ساخته و ثبت اختراع کند و چند نمونه نیز در اختیار شرکت آب و فاضلاب روستایی مشهد قرار دهد.
وی اظهار داشت: این محصول، بسیار مورد استقبال قرار گرفت و هم اکنون روستاهایی که در مسیر خط سد دوستی به مشهد قرار دارند، از دستگاههای این شرکت به عنوان تصفیه ‌خانه استفاده می کنند.
وی گفت: این دستگاهها در زمان بارندگی و گِل شدن آب سد دوستی، گل را جدا می ‌کنند و در مواقع معمول نیز جلبک‌، روتیفر، کلیفرم، دیاتومه و دیگر باکتریها را از آب جدا می ‌سازند و بعد از گذشتن از UV و کلرزنی، آب برای مردم قابل آشامیدن می ‌شود.
گداز افزود: مشتری ما اینک فقط شرکت آب و فاضلاب است چرا که با توجه به کاهش شدید آبهای سطحی، شرکتهای آب و فاضلاب به اجبار بر تامین آب از چاهها تمرکز کرده اند و این دستگاهها به خصوص برای چاههایی که آب آن غیر قابل استفاده شده، بسیار مناسب است.
وی اظهار داشت: شرکت سازنده دستگاه تصفیه آبهای گل‌ آلود و سیلاب رتبه نخست کشور را در ایده بازار شرکت آب و فاضلاب استان تهران کسب کرد و یک دستگاه آزمایشی برای موقعیت بحران کشور با ظرفیت 170 هزار لیتر در روز ساخت.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.