استاندار خراسان رضوی گفت: تا کنون ۶۰ درصد انبارهای موجود در استان در سامانه ثبت شده است. از نیمه شهریور اگر انباری ثبت نشده، کشف شود مصداق قاچاق کالاست.

کشف انبارهای ثبت نشده از نیمه شهریور ماه مصداق قاچلاق کالاست

به گزارش قدس آنلاین، علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در جلسه شورای اداری استان در این شرایط یکی از اقدامات مهم را مقابله حدی با فساد و قاچاق کالا دانست و گفت: طی چند سال اخیربا اقداماتی که در ساماندهی صادرات مرزی سوخت صورت گرفت ۵۰ درصد قاچاق سوخت کاهش یافت، اما در ماه‌های اخیر به دلیل شرایط ۴۸ درصد رشد دارد.

وی افزود: باید برای حل معضلات و مشکلات راهکارهای اجتماعی بیابیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: نباید اجازه دهیم که دشمن مشکلات اجتماعی مارا به بحران‌های امنیتی تبدیل کند.

رشیدیان با اشاره به اینکه ما توانسته ایم با اتکا به این دو محور موفقیت‌های بسیار زیادی تا به امروز بدست آوریم؛ گفت: با خداباوری توانستیم به قدرت شاهنشاهی غلبه کنیم و با خود باوری توانستیم به موفقیت‌های بسیار زیادی از جمله انرژی صلح آمیز هسته ای، پزشکی وحوزه‌های دانش بنیان، فناوری‌های نوو دیگر صنایع دیگر دست یابیم.

وی افزود: دشمن امید داشت در جریان جنگ هشت ساله یا بعد از رحلت امام (ره) این کشور و نظام از هم بپاشد و با تحمیل بحران‌های مختلف و فشارهای اقتصادی و سیاسی تلاش زیادی کردند، ایمان، اعتقاد راسخ و انسجام مردم و اقتدار نظام را در هم شکسته و بر موج مسائل اجتماعی و اختلافات سیاسی سوار شده، اما با همه این دشمنی‌ها و توطئه‌ها امروز همچنان این نظام استوار است.

استاندار خراسان رضوی گفت: در ابتدای دولت یازدهم هم نظام توانست با چانه زنی و گفتگو کشور را از فصل هفتم منشور سازمان ملل خارج کرده و جایگاه ایران را در بین ملت‌های دنیا ارتقا دهد، اما با روی کار آمدن فردی بی منطق، چون ترامپ با همراهی صهیونیست‌ها راهبرد بازگشت ایران به شرایط قبل از برجام را دنبال کردند که با تدابیر اتخاذ شده نتوانستند اجماع جهانی را علیه ما ایجاد کنند.

رشیدیان  افزود: اکنون دشمنان نظام انقلاب اسلامی در صدد تضعیف نظام اسلامی هستند و می‌خواهند با ایجاد تنش و نا امیدی بین مردم این نظام اسلامی را از بین ببرند و با توطئه ما را به دام خود بیندازند.

وی گفت: اساس حرکت جدید، تخریب اتحاد، همدلی، اعتماد و امید مردم به نظامی است که برآمده از رای خودشان است.

فعال شدن کمیته‌هابرای نحوه مدیریت توزیع کالاهای اساسی در استانداری

وی گفت: بدین منظور کمیته‌هایی برای نحوه مدیریت توزیع کالاهای اساسی در استانداری فعال شده که امید است با تدابیر مسئولان کشوری و سیاست گذاری‌های وسیعتر اقدام موثری در این حوزه صورت گیرد.

استاندار خراسان رضوی استفاده از ظرفیت مشورتی و ایده‌های جدید بویژه جوانان را برای فایق آمدن بر مشکلات کشور بسیار مهم خواند و افزود: در این میان برای رسیدن به نقطه تعادلی در بازار و اقتصاد همه مدیران باید پیگیری ومشورت بیشتری داشته باشند تا به شرایط پایدارتری برسیم.

رشیدیان  با اشاره به اقدامات آمریکا و اجرای دور دوم تحریم‌ها از آبان ماه گفت: تدابیر و اقدامات هوشمندانه لازم می‌تواند آنان را ناامید کند به گونه‌ای که انسجام و هوشمندی و اقدام با برنامه ما بر اساس مزیت‌ها و ظرفیت‌ها و خودباوری و خداباوری می‌تواند آثار اقدامات آنان را به شدت کاهش دهد.

وی در بحث کالاهای اساسی هم و نیز سوخت بر تشدید بازرسی‌ها و نظارت‌ها تاکید و تصریح کرد: با توجه به این شرایط باید بر نحوه ورود وتوزیع و انبارمایحتاج عمومی توجه شده و با احتکار و کم فروشی برخورد جدی صورت گیرد.

استاندار خراسان رضوی افزود: باید انبارها و کالاهای درون آن و نحوه توزیع و عرصه و زمان انبار کالاها همه ثبت و مشخص شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.