«محمد کمال حسونه» در رابطه با اقدام اخیر ترامپ در قطع کمک های مالی فلسطین گفت: هدف از قطع این کمک ها در برهه کنونی، اعمال فشار بر ملت فلسطین و تشکیلات خودگردان است؛ بنابراین، ترامپ با این اقدام می‌خواهد به ابومازن فشار بیاورد تا پروژه «معامله قرن» را بپذیرد.

اجرایی کردن "معامله قرن" هدف آمریکا از قطع کمک‌ های مالی است

«محمد کمال حسونه» وزیر سابق اقتصاد ملی، کار ومسکن و ارتباطات و فناوری اطلاعات فلسطین در رابطه با اقدام اخیر آمریکا مبنی بر قطع کمک های مالی به فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل «قدس‌آنلاین» گفت:  مسئله کمک‌های مالی آمریکا و اورپا و حتی بعضی از کشورهای آسیایی به فلسطین مربوط به تعهدات این کشورها در توافقنامه‌های گذشته از زمان آغاز نزاع میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی بود و جنبه قانونی و بین المللی دارد.

وزیر سابق اقتصاد ملی فلسطین افزود: این کمک‌های مالی در حوزه‌های توسعه و رشد اقتصادی، پرداخت حقوق کارکنان و کارمندان فلسطینی، تامین هزینه‌های حوزه آموزش و پرورش، بهداشت و خدمات و بودجه‌ ادارات و سازمان‌ها صرف می شود و  از این رو،  قطعا این بخش‌ها متضرر اصلی خواهند بود.   

محمد کمال حسونه با اشاره به زمان این اقدام آمریکا تأکید کرد: هدف ترامپ از قطع کمک های مالی در این برهه از زمان فشار به ملت فلسطین و تشکیلات خودگردان است؛ لذا ترامپ با این اقدام می‌خواهد به ابومازن فشار بیاورد تا پروژه «معامله قرن» را بپذیرد.

وی در ادامه گفت: به دلیل فشار و شرایط نامساعد سیاست خارجی در جهان نمونه های بسیاری از این قبیل اقدامات جنون آمیز را از جانب ترامپ شاهد بودیم وخواهیم بود ولی در نهایت به بن‌بست خواهد رسید  و نتیجه‌ای نخواهد گرفت.

وزیر سابق اقتصاد ملی فلسطین با تبین پیامدهای این اقدام آمریکا خاطرنشان شد: اگر یکی از کشورهای عربی جایگزین آمریکا در این کمک های مالی نشود قطعا پیامدهایی متوجه ملت فلسطین وتشکیلات خود گردان خواهد شد.

محمد کمال حسونه افزود: بی‌شک قطع این کمک های مالی بر اقتصاد فلسطین تأثیر خواهد گذاشت و به نظر می رسد که بخش عمومی و خدماتی بیشترین ضرر را خواهد دید ولی این اقدام تأثیر چندانی بر اقتصاد خصوصی فلسطین نخواهد گذاشت.

این وزیر سابق فلسطینی در پایان ضمن تأکید بر اهمیت آشتی ملی میان جریان‌های فلسطینی اظهار داشت: بی‌شک تحولات روز داخلی و منطقه‌ای به ویژه آشتی ملی بین جریان‌های فلسطینی در اتخاذ این تصمیم ترامپ ثأثیرگذار بود و ترامپ به خوبی می‌داند که فلسطینیان جز وحدت و همبستگی  راه حلی پیش‌رو ندارد و این مسئله مانعی مقابل طرح های صهیونیستی و آمریکایی در فلسطین است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.