معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:تامین دارو و ملزومات مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی در اولویت ویژه معاونت غذا و دارو این دانشگاه قرار دارد.

تامین دارو و ملزومات مورد نیاز بیمارستان ها با قوت پیگیری می شود

به گزارش قدس انلاین ، عباس اخگری صبح یکشنبه در حاشیه برگزاری نشست هم اندیشی معاون غذا و دارو با مدیران مراکز درمانی مشهد اظهار کرد: مسئولان بیمارستانی باید برنامه ریزی لازم را برای تامین تجهیزات مورد نیاز به انجام رسانند و حداقل برای ۴ تا ۶ ماه ذخیره دار و ملزومات پزشکی داشته باشند. 

وی افزود: تامین دارو و ملزومات مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی در اولویت ویژه معاونت غذا و دارو  دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته و خرید اقلام مورد نیاز به صورت متمرکز انجام خواهد شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در راستای تامین به موقع و انجام خریدهایی به صرفه تر برای بیمارستان ها و مراکز درمامی، اقلام پرمصرف به صورت متمرکز خریداری شده  و سایر اقلام نیز پس از تائید پیش فاکتورها توسط معاونت غذا و دارو و ارسال به امور مالی دانشگاه، خریداری خواهند شد.

اخگری بیان کرد: مدیران بیمارستان ها و پزشکان باید در تجویز دارو برای بیماران و تهیه ملزومات پزشکی دقت نظر بیشتری داشته باشند و مسئولان فنی بیمارستان ها نیز وظیفه سنگینی را بر عهده دارند که باید به آن توجه داشته باشند.

وی تاکید کرد:ایجاد واحد ارزیابی و نظارت بر تجویز منطقی دارو، تشکیل کمیته ارزیاب مصرف دارو به منظور ممانعت از مصرف بی رویه و کاهش خطا و هزینه در بیمارستان ها  باید مورد توجه مسئولان بیمارستانی و درمانگاه ها قرار داشته باشند.

منبع : مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.