مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی گفت: طی یکسال گذشته ۴۴ هزار و ۶۸۰ نفر در مراکز کاریابی استان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد برای ۱۷ هزار و ۶۳۵ نفر فرصت شغلی توسط مراکز کاریابی ایجاد شده است.

ثبت‌نام ۴۴ هزار نفر در مراکز کاریابی استان طی یکسال گذشته

به گزارش قدس انلاین، محمد سنجری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی با اشاره به عملکرد یکساله این دستگاه در حوزه کار و اشتغال با بیان اینکه طی یکسال گذشته ۴۴ هزار و ۶۸۰ نفر در مراکز کاریابی استان ثبت‌نام کرده‌اند گفت: از این تعداد برای ۱۷ هزار و ۶۳۵ نفر فرصت شغلی توسط مراکز کاریابی ایجاد شده که نهایتاً ۱۰ هزار و ۴۶۸ نفر در بنگاه‌های اقتصادی مشغول به فعالیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حوزه روابط کار و صیانت از نیروی کار طی یکسال گذشته ۱۲ هزار و ۲۹۴ دادخواست از سوی کارگران به مراحل حل  اختلاف ما رسیده است تصریح کرد: در همین زمینه نسبت به سال قبل آن با کاهش ۱۱ درصدی شکایت در مراجع حل اختلاف کارگری و کارفرمایی مواجه بودیم.

وی اظهار داشت: در حوزه بازنشستگی پیش از موعد کارگران در مشاغل سخت و زیانآور نیز درخواست ۴۸۵۶ عنوان شغلی به کمیته مشاغل سخت و زیانآور رسیده که در این کمیته ۲۴۳۹ عنوان شغلی سخت و زیانآور تشخیص داده شده است.

وی همچنین در خصوص تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان نیز اظهار داشت: در حال حاضر ۱۷ هزار و ۱۱۴ نفر در استان از مقرربی بیمه بیکاری در استان داریم که از این تعداد مقرری ۱۶ هزار نفر طی یکسال گذشته برقرار شده است که به طور معمول این افراد کسانی هستند که به دلیل تعطیلی و یا تعدیل پروژهها و بنگاههای اقتصادی و یا قراردادهای موقت از گردونه اشتغال خارج شدهاند.

وی همچنین درباره آمار اشتغال ایجاد شده در استان نیز گفت: در سال گذشته ۱۲۳ هزار و ۹۰۰ نفر به آمار شاغلین استان افزوده شد و موفق شدیم ۱۶ درصد اشتغال ایجاد شده در کشور را به خود اختصاص دهیم که در همین زمینه نرخ بیکاری استان از ۳/۱۴ درصد به ۷/۱۰ درصد کاهش یافته که از این حیث بالاترین کاهش نرخ بیکاری را در سطح کشور به خود اختصاص دادهایم. و

وی قراردادهای سفید را یک چالش جدی و اساسی برای جامعه کارگری دانست و گفت: هم اکنون براساس آمارها بیش از ۹۰ درصد قراردادهای کار موقت است که این مسئله مانع بهرهوری نیروی کار و همچنین ایجاد مخاطرات امنیت شغلی در بنگاه اقتصادی است.

وی با اشاره به کاهش ۱۳ درصد حوادث ناشی از کار در سال گذشته تصریح کرد: هم اکنون حدود ۴۵ درصد حوادث حوزه کار در بخش صنعت ساختمان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در خصوص ماده ۵۲ قانون کار و ساعات کاری مشاغل سخت و زیانآور و زیرزمینی و با اشاره به اینکه ۱۷ و ۱۸ عنوان شغلی از مصادیق این مشاغل هستند که باید در مجموع در هفته ۳۶ ساعت کار کنند، اظهار داشت: کار خبرنگاری نیز از در حوزه مشاغل سخت و زیانآور تعریف شده و مجموع کار این مشاغل در هفته ۳۶ ساعت است.

سنجری با بیان اینکه تعاونیها در کاهش فاصله طبقاتی نقش مهمی دارند خاطرنشان کرد: ۳۵ طرح تعاونی با ۳۱۹ میلیارد تومان سرمایهگذاری افتتاح خواهد شد که از محل این طرحها ۷ هزار و ۶۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.

وی همچنین از فعال بودن ۷ هزار تعاونی در سطح استان با اشتغال ۱۱۵ هزار نفر خبر داد و اظهار داشت: در یکسال گذشته ۴۲۸ تعاونی با ۶ هزار و ۵۱۳ عضو در استان تشکیل شده است که اشتغال این تعاونیها ۷ هزار و ۵۱۹ نفر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۱۹ میلیارد تومان تسهیلات به تعاونیهای روستایی برای ایجاد اشتغال و کار پرداخت شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.