فرمانده انتظامی شهرستان گناباد از شناسایی و دستگیری عامل مزاحمت برای زن جوان در فضای سایبری خبر داد.

ترفند کثیف مرد گنابادی برای خواستگاری از زن همسایه

به گزارش خبرنگارقدس انلاین  ، سرهنگ«قربانعلی قربانی» در تشریح این خبرگفت:خانمی جوان با دردست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد مورد اغفال و مزاحمت از سوی فردی ناشناس قرار گرفته و نگران آینده زندگی اش است.

سرهنگ قربانی افزود:بررسی های پلیسی در این باره حاکی از آن بود که متهم پرونده با سوءاستفاده از عنوان و مشخصات و عکس های فردی که از آشنایان این زن جوان بوده در شبکه های اجتماعی اقدام به ایجاد صفحه ای کرده و برای شاکی، پیام هایی به بهانه خواستگاری می فرستاده است.
وی گفت: متاسفانه زن جوان نیز با دیدن عکس ها و اطلاعات شخصی فردی که تصویرش در پروفایل بوده با اعتمادی اشتباه به این پیام ها پاسخ می دهد و اطلاعات شخصی خود را برای او ارسال می کند؛اما طولی نمی کشد که متوجه می شود فریب دغل بازی های فردی ناشناس راخورده است.
سرهنگ قربانی ادامه داد: با توجه به این که احتمال انتشار عکس های خصوصی خانم جوان در فضای مجازی  متصور بود اهتمام جدی برای پی گیری سریع پرونده در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا پس از تحقیقات علمی ، عامل این اقدام مجرمانه که همسایه شاکی پرونده بود را شناسایی و دستگیرکردند.
وی تصریح کرد: متهم41 ساله بادیدن شواهد عینی به جرم خود اعتراف کرد و گفت: از مدت ها قبل در صدد خواستگاری از خانم جوان بودم اما متاسفانه هیچ وقت به آرزویم نرسیدم تا اینکه با دیدن پروفایل یکی از اهالی محل نقشه ای شوم به ذهنم رسید واز آنجایی که این فرد در ذهن شاکی پرونده و خانواده اش از احترام خاصی برخوردار بود با سوء استفاده از عنوان و عکس های شخصی اش پروفایلی ایجاد کردم و خانم جوان را فریب دادم.
سرهنگ قربانی گفت: متهم که از رفتار زشت و شرم‌آور خود نادم و پشیمان شده بود از شاکی پرونده و فردی که از عکس هایش سوء استفاده کرده تقاضای بخشش داشت.
فرمانده انتظامی شهرستان گناباد با اشاره به این مطلب که متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده است تاکید کرد: وجود تصویر پروفایل در شبکه های اجتماعی نمایان گر هویت واقعی افراد نیست بنابراین با دیدن تصویر پروفایل نمی توان به هویت واقعی فرد پی برد ، چرا که افراد سودجو با نشان گرفتن همین ویژگی فضای سایبری(ایجاد هویت کاذب) اقدام به فریب دیگر کاربران می کنند.
درخور یادآوری است پلیس فتا از کاربران فضای مجازی می خواهد درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع شوند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.