شب گذشته حسن یزدانی میهمان برنامه ورزش از نگاه ۲ بود و در این برنامه از تنها کسی که پشت حسن یزدانی را به خاک زد، رونمایی شد.

تنها کسی که پشت حسن یزدانی را به خاک رساند!

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، حسن یزدانی حالا قدرتمند ترین کشتی گیر آسیا و حتی جهان محسوب می شود. او که در ۲۳ سالگی قهرمانی المپیک، طلای جهان، جایگاه نخست بازی های آسیایی و هزار و یک افتخار دیگر را تجربه کرده، شب گذشته در برنامه ورزش از نگاه ۲ حاضر شد و علاوه بر صحبت های مختلف راجع به مسابقات آسیایی و قهرمانی اش در اندونزی، صحنه های به یاد ماندنی را هم با یک پسر مبتلا به سندروم داون به ثبت رساند.

یزدانی گفتگو را با صحبت راجع به سطح بالای مسابقات و حریفانش آغاز کرد و البته در کنار او حسین نوری دیگر قهرمان بازی های آسیایی نیز حضور داشت. یزدانی برخلاف بسیاری از کارشناسان، سطح بازی های آسیایی اندونزی را بالاتر از اینچئون ۲۰۱۴ عنوان کرد اما در ادامه گفت: کشتی گرفتن در آسیا به مراتب راحت تر است اما در کل امسال کشتی های خوبی برگزار شد و خداراشکر بچه ها هم نتیجه قابل قبولی کسب کردند.

قهرمان جوان کشتی ایران در ادامه و در پاسخ سوالی راجع به پیروزی های زودهنگامش نیز اظهار داشت: مردم به من محبت دارند. من برای مسابقات تمرینات سختی را پشت سر می گذارم. مردم همان ثانیه هایی که روی تشک هستیم را می بینند، پشت این همه کسب عنوان تمرینات سختی را پشت سر می گذاریم و اینطور نیست که کشتی را در ۳۰ ثانیه تمام کنیم. من کشتی را می گیریم و بستگی به حریف دارد.

پس از صحبت های اغلب فنی این دو کشتی گیر، مجری پسر بچه ای به نام «ماهان» را به استودیو فرا خواند و این پسر مبتلا به سندروم داون وارد استودیو شد و همچون کشتی گیرها بوسه ای بر دستش زد و سپس با لمس زمین، وارد زمین شد تا از همان ابتدا نشان دهد یک کشتی گیر یا علاقه مند به ورزش کشتی است. او پس از دیدار با حسن یزدانی و حسین نوری توسط مجری به مخاطبان این چنین معرفی شد: «ماهان تنها کسی است که پشت حسن یزدانی پهلوان را به خاک رسانده»!

در ادامه آیتمی پخش شد که آغازش با دلاوری ها و قهرمانی های حسن یزدانی همراه بود اما سپس مسابقه نمادین «یزدانی و ماهان» پخش شد که در آن قرار بود این پسرک سندروم داونی پهلوان ایرانی را خاک و انواع فنون را رویش اجرا کند. علیرضای داستان، خیلی زود پشت قهرمان المپیک، جهان و آسیا را به خاک برد و گوینده برای توصیف این لحظه گفت: شاید کمتر کسی پیدا بشود که فیلم کشتی گرفتن قهرمان جهان و المپیک  با یک بیمار سندروم داون را ببیند، خاک شدن و غلت خوردن او را زیر دست جوان بیمار تماشا کند و لب به تحسین این رفتارهای انسانی و منش پهلوانی باز نکند و چه لذتی می برد حریف یزدانی...»

پس از بازگشت به استودیو، حسن یزدانی تمثال پهلوانی و جوانمردی یعنی جوان پهلوان تختی را به ماهان هدیه کرد تا او به نور، یعنی محل تولدش ببرد. حسین نوری هم تم سال فدراسیون کشتی را به این پسر بچه داد تا لحظات خاطره انگیز برای ماهان، جالب و جالب تر شود.

حسن یزدانی که این روزها به سبب قهرمانی هایش محبوبیت بالایی نزد هواداران ورزش در ایران کسب کرده، در خارج از تشک کشتی هم یک پهلوان به تمام معنا است و اگر این روند را در ادامه هم طی کند، بدون شک می تواند یکی از محبوب ترین کشتی گیرهای تاریخ ورزش ایران شود.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.