مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: هنرمندان باید توجه بیشتری به ذائقه مخاطبان آثار خود داشته باشند.

هنرمندان باید توجه بیشتری به ذائقه مخاطبان آثار خود داشته باشند

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی چمی‌گو مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی  در حاشیه نمایشگاه خوش‌نویسی «سلطان سخا» نگارخانه رضوان مشهد گفت:  هنرمندان رشته‌های مختلف به ویژه خوش‌نویسان باید در ابتدای خلق یک اثر، ذائقه مخاطب خود و کاربرد اثرشان را در نظر بگیرند و با هدف جذب عموم مخاطبان، به خلق اثر بپردازند.

وی با تأکید بر اینکه ابتدا باید روی مخاطبان داخلی آثار هنری کشور کار کنیم، گفت: هنرمندان می‌توانند با توجه به نیازها و علایق زائران حرم مطهر رضوی آثاری تولید کنند تا زائران تشویق شوند آن‌ها را برای خود یا نزدیکان‌شان به عنوان سوغات خریداری کنند.

چمی‌گو با بیان اینکه مردم جامعه امروز خودشان را از عرصه‌های هنری بی‌نیاز می‌دانند، ادامه داد: خوش‌نویسان با تغییر ذوق و سلیقه هنری مردم می‌توانند آن‌ها را به استفاده از هنر خوش‌نویسی ترغیب کنند.

وی از خوش‌نویسی به عنوان هنری اصیل نام برد و افزود: اگر هنرمند خوش‌نویس می‌خواهد اثرش را به مخاطب عام ارائه کند باید به نحوه کتابت و همچنین محتوای متن آن دقت کند تا بتواند اثری بیافریند که در کنار زیبایی بصری، با مردم هم ارتباط برقرار می‌کند.

مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با اشاره به حضور میلیونی زائران در حرم مطهر رضوی گفت: با همکاری برخی مراکز مجموعه آستان قدس رضوی می‌توان فرصتی را برای بهره‌مندی زائران از ظرفیت‌های هنری نگارخانه رضوان و آثار نمایشگاهی آن در جوار این آستان مقدس مهیا کرد تا بازدید از آثار هنری گوناگون نیز در برنامه‌های فرهنگی زائران در مشهد قرار گیرد.

چمی گو درباره برخی محدودیت‌های ارائه هنر خوش‌نویسی در عرصه بین‌المللی گفت: اگر در حوزه جذب مخاطب عام قدم بر نداریم، آثار هنری مختص عرضه به نخبگان هنری می‌شود و هنر کشور کم‌کم به حاشیه می‌رود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.