عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" اعلام کرد که گفتگوهای گروه های فلسطینی درباره آرام سازی اوضاع در غزه و آشتی ملی که قرار بود امروز دوشنبه در قاهره صورت گیرد، به روزهای آینده موکول شد.

گفتگوهای گروه های فلسطینی به روزهای آینده موکول شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، حسام بدران در یادداشت خود در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی "توئیتر" اعلام کرد که «موضع ما (جنبش حماس) در زمینه تحقق وحدت ملی واقعی بر اساس توافقنامه سال ۲۰۱۱ ثابت است.»

وی افزود: جنبش حماس بر این مساله تاکید دارد که تمامی مسائل مربوط به غزه یا مسائل فلسطینی دیگر باید از طریق توافق ملی حل و فصل شوند.

این در حالی است که گروه های فلسطینی دیروز یکشنبه برای از سر گیری گفتگوهای آشتی ملی میان دو جنبش فتح و حماس و نیز آرام سازی اوضاع در باریکه غزه که از چند هفته قبل آغاز شده است، وارد قاهره ـ پایتخت مصر ـ شده بودند.

جنبش حماس قبل از عید سعید قربان نیز اعلام کرده بود که با گروه های فلسطینی توافق کرده ایم که رایزنی هایمان را پس از تعطیلات عید از سر بگیریم تا اهداف ملت مان در زمینه وحدت و لغو محاصره غزه محقق شود.

در همین راستا، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس هم در نخستین روز عید قربان اعلام کرده بود که لغو محاصره رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه نزدیک است و در عین حال، مذاکرات درباره آرام سازی اوضاع در غزه ادامه داد. وی خاطر نشان کرده بود که در سایه تظاهرات های حق بازگشت و مقاومت، ما در یک قدمی لغو محاصره ظالمانه غزه قرار داریم.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.