زورگیران موتورسوار با تهدید چاقو، او را مجبور می‌کنند تا کیف، چاقو و پول نقدش را تحویل بدهد، اما او مقاومت می‌کند و یکی از زورگیرها پس از گرفتن اموال او، با یک ضربه ناگهانی به سرش، او را مضروب می‌کند.

درخواست مردم از پلیس برای مقابله با زورگیری ها درشهرک قاسم آبادمشهد

به گزارش قدس آنلاین، زورگیران موتورسوار با تهدید چاقو، او را مجبور می‌کنند تا کیف، چاقو و پول نقدش را تحویل بدهد، اما او مقاومت می‌کند و یکی از زورگیرها پس از گرفتن اموال او، با یک ضربه ناگهانی به سرش، او را مضروب می‌کند تا زمین‌گیر شود و نتواند تعقیب‌شان کند. این حکایت جوانی است که در عصریک روز تعطیل و عصر در کلانتری قاسم آباد حضور یافته است.

از سر و وضعش معلوم است که اتفاق ناگواری برایش افتاده، تمام لباس هایش خاکی شده، دستش را روی سرش گذاشته و از درد ناله می کند، آن طرف تر مامور کلانتری برگه ای دستش گرفته و از او می خواهد شرح ماجرا را برایش بنویسد. در همین حال جوان دیگری سراسیمه خودش را به کلانتری می رساندو در حالی که نفس نفس می زند ماجرای زورگیری شدنش را برای مامور کلانتری شرح می دهد.

جوان اول درباره آن چه بر او گذشته، این گونه می گوید: جمعه ساعت شش بعد از ظهر در خیابان امام دوست شهرک قاسم آباد در حال حرکت به سمت خانه بودم که دو نفر موتور سوار در کنار خیابان ایستاده بودند، جوانی حدود ۳۰ ساله که پشت موتور نشسته بود به سمتم آمد. در حالی که چاقو در دستش بود، با فریاد از من خواست گوشی تلفن همراهم را به او بدهم و در همان حال با چاقو به سرم ضربه زد. من هم مقاومت کردم اما همراه او هم جلو آمد و هر دو بعد از ضرب و شتم من، تلفن همراه و مقداری پول را که همراه داشتم با خود بردند.

جوان دوم نیز از ماجرای مشابه در همین محله سخن گفت و این که سارقان، تلفن همراه وی را نیز با همین روش از وی سرقت کرده اند.

به جز گلایه های این دو جوان شهروندان دیگری نیزاز آن چه برای آن ها رخ داده با ما می گویند.

خانم «شیردل» زنی ۵۰ ساله است که می گوید: در هنگام عبور از خیابان امام دوست و مشکینی، با احتیاط فراوان عبور می کنم. در طول یک ماه اخیر بارها شاهد زورگیری از عابران در این خیابان ها بوده ام. دو هفته پیش شاهد بودم دو موتورسوار در حوالی ساعت شش بعد از ظهر با سنگ به شیشه ماشین زدند و پس از شکستن شیشه های ماشین یک کیف از داخل خودرو سرقت کردند و متواری شدند.

مرد جوانی نیز می گوید: سه مورد خفت گیری طی ماه اخیر در این خیابان اتفاق افتاده است. یک بار هم با خفت گیری گوشی همراه یکی از پسران همسایه ما را سرقت کردند. دو سارق با قمه و چاقو او را تهدید و فرار کردند.

خانمی میان سال به عنوان یکی دیگر از اهالی این منطقه می گوید: ماه رمضان بود که جلوی چشم مردم یک موتورسوار به خانمی حمله و با تهدید چاقو گوشی اش را سرقت کرد و متواری شد.

مهدی، جوانی ۳۲ ساله نیز می گوید: کسی جرئت ندارد شب ها از پیاده روی خیابان امام دوست عبور کند. من در امام دوست ۷۰ سکونت دارم، در مقابل چشمانم موتورسواری غافلگیرم کردولپ تاپم را به زور از من گرفت. تمام اطلاعات کاری و شخصی ام داخل لپ تاپ بود.

افزایش گشت ها در خیابان های مشکینی و امام دوست
در همین زمینه، سرهنگ «اکبر آقا بیگی» فرمانده انتظامی مشهددر گفت و گو با خبرنگار ما با اذعان به مسئله خفت گیری و زورگیری در منطقه قاسم آباد می گوید: بی تردید نیروی انتظامی مسئول نظم و امنیت در تمام شهر است اما طبق آمار و ارقام رسمی و مستندات موجود، شاهد کاهش زورگیری در قاسم آباد در مقایسه با سال گذشته هستیم. وی با بیان این که در فرایند شکل گیری بزه، عوامل متعددی وجود دارد، می افزاید: با تمام این تفاسیر در برخورد با بزه، پلیس در نوک پیکان برخورد با بزه قرار دارد و وظیفه سنگینی برای مقابله با اخلال گران نظم بر دوش پلیس است.

وی با اشاره به این که پلیس با وجود به کار بردن تمام بضاعت خود، باز هم نمی تواند در تمام صحنه های سرقت و زورگیری حضور داشته باشد، اضافه می کند: یکی از سارقان معروف در منطقه قاسم آباد بعد از ۱۰ بار حبس به دلیل زورگیری و سرقت بعد از آزاد شدن از زندان در مسیر راه اقدام به سرقت کرده بود، بنابراین آیا پلیس می تواند برای همه موارد زورگیری، مراقب زورگیران باشد؟

سرهنگ آقا بیگی ادامه می دهد: ما هیچ تعلل و کوتاهی در مبارزه با اخلال گران نظم و امنیت نخواهیم داشت اما به هر حال در برخی موارد آمار مأموریت ها زیاد است و کمبود نیرو نیز در برخی حوزه ها وجود دارد و همین امر باعث می شود امکان پوشش و برخورد سریع با برخی موارد خشن وجود نداشته باشد اما همه این موارد در دستور پیگیری پلیس قرار دارد.

وی در پاسخ به این نکته که مردم خیابان های مشکینی و امام دوست از نبود پاسگاه و کلانتری گلایه می کنند، می گوید: حاضریم در گفت و گو با مردم، گلایه های آن ها را بشنویم اما به هر حال در برخی موارد با کمبود زیرساخت ها مواجه هستیم و به عنوان مثال میانگین جهانی نیروی پلیس برای هر هزار نفر، هشت نفر و در کمترین میزان این تعداد پنج نفر است اما در کشور ما این میزان با احتساب سربازان وظیفه، ۳.۸ نفر است.

سرهنگ آقا بیگی تصریح می کند: برای جبران کمبود نیرو چشم انتظار حمایت مجلس برای افزایش شمار نیروهای پلیس در کشور هستیم که این افزایش شامل خراسان رضوی و مشهد نیز می شود.

وی در پاسخ به این سوال که برای پیگیری موضوع خفت و زورگیری در خیابان امام دوست و مشکینی، پلیس چه اقدامی در دستور کار دارد؟ بیان می کند: برای برقراری نظم بیشتر، تعداد گشت ها را در این دو خیابان افزایش خواهیم داد.

منبع:مشهد فوری

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.