یزد - مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد ازافتتاح ۸۷ پروژه برق رسانی در هفته دولت در استان یزد خبر داد و گفت : این پروژها باهزینه ای بالغ بر ۱۵۳میلیارد ریال در بخش شهری و روستایی افتتاح می شود .

بهره برداری از ۸۷پروژه برق رسانی به مناسب هفته دولت

قدس آنلاین -یزد؛ محمدرضا صحتی مدیرعامل شرکت توزیع  برق استان یزد صبح دوشنبه درنشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد اظهارداشت : به مناسبت هفته دولت ۸۷پروژه در استان یزد به بهره برداری می رسد  که این پروژه ها در۴سر فصل  برق رسانی ، توسعه و احداث  شبکه شهری، و اصلاح و بهینه سازی شبکه ها و تامین روشنایی است .

وی افزود: بهره برداری از این طرح ها نقش مهمی در پایداری شبکه و توسعه خدمات رسانی به مشترکین برق دارد و با اجرای ۲۹ طرح توسعه و احداث شهری و روستایی افزون بر ۹۰هزارو ۵۰۰متر شبکه فشارمتوسط و ضعیف و ۸۴۶دستگاه چراغ پر بازده  به تجهیزات استان اضافه خواهد شد .

صحتی تصریح کرد : در حوزه روشنایی ۲۳پروژه با احداث ۲۰هزارمتر شبکه فشار متوسط و فشارضعیف با هزینه ای بالغ بر ۲۴میلیارد و ۲۱۱میلیون ریال به بهره برداری می رسد .

برق رسانی به مسکن اجتماعی شهری از اولویت های وزارت نیرو است

 مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گفت: تکمیل برق رسانی به مسکن اجتماعی شهری از اولویت های وزارت نیروبوده و درمجموع  پروژه های شهری و روستایی مسکن مهر ،۹۳۸متر شبکه احداث می شود و سه طرح استان برق دار می شود که این طرح ها مربوط به برق رسانی به پروژه مسکن مهر ابرکوه و ندوشن در نواحی و مسکن مهر احمدی روشن در شهرستان یزد است .

وی با بیان اینکه ۸۲دستگاه پست هوایی به ظرفیت ۸هزارو ۶۰۰کیلو ولت آمپر به تاسیسات استان افزوده شده و این شرکت دراین پروژه ها براساس رویکرد وزارت نیرو بسترسازی لازم را برای اتوماسیون شدن شبکه ها و کاهش تلفات برق را لحاظ کرده است .

 صحتی تامین روشنایی بلوارامام علی بافق، آزادگان هرات وخیابان مسکن مهرآزاد شهر را ازمهمترین پروژهای روشنایی استان نام برد و افزود : درمجموع پروژهای روشنایی قابل افتتاح بالغ بر۱هزارو ۴۱۰دستگاه چراغ روشنایی با توان مصرفی  مختلف با بازدهی بالا به کاررفته است.

این مسئول تصریح کرد : بومی سازی وتوسعه اتوماسیون و تجهیزات شبکه برق استان شامل راه اندازی شبکه ارتباطی APN بهره برداری از سامانه بومی اسکادا، کنترل ومانیتورینگ ۵۰۰ ،تجهیزوالمان شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف ازاقدامات این شرکت است.

۴۸۰۰دستگاه کنتورهوشمند درسطح استان نصب شده است

وی به نصب ۴۸۰۰دستگاه کنتور هوشمند درسطح استان اشاره کرد و افزود: این کنتورها  دربخش تجاری و اداری ۱۱۰دستگاه ، در بخش صنعتی ۳هزارو۹۷۰دستگاه ، و در بخش کشاورزی ۷۲۰دستگاه نصب شده است .

صحتی با بیان اینکه تعداد مشترکین برق استان از ۶۴۹هزارمشترک بیشترشده گفت: استفاده از شیوه ها ی مدیریت شبکه برای استمرارانرژی الکتریکی و افزایش قابلیت  اطمینان شبکه ، فرهنگ سازی و اصلاح  الگوی مصرف مشترکین ، و توسعه خدمات الترونیک از برنامه های استراتژیک این شرکت محسوب می شود .

این مسئول خاطرنشان ساخت : استفاده ازروش های نوین پایداری شبکه ، سرویس و نگهداری خطو ط به روش خط گرم ، تبدیل شبکه های مسی به کابل های خود نگهدارباعث شده تا خاموشی های استان یک دهم کشوری یعنی به ازای هرمشترک در سال ،۸۸دقیقه باشد .

یزد به لحاظ دارا بودن نیروگاه های پراکنده بعد از تهران جایگاه دوم کشور را دارا است 

وی افزود : در حال حاضر  این شرکت دارای  بیش از ۶۵۲هزارو۸۰۰مشترک برق است که ۸۱.۲درصد  خانگی ،۱۳.۴درصد تجاری،۱۰۷درصد صنعتی ،۱.۴درصدکشاورزی و ۲.۳درصد عمومی هستند و در حالی که تنها ۱.۷درصد مشترکین این شرکت  مربوط به بخش صنعتی است ولی ۵۳درصد از فروش انرژی شرکت از مجموع ۴میلیون و ۷۳۵هزارو۱۳۸کیلو وات ساعت به این حوزه اختصاص دارد و در رده ها ی بعدی مشترکین خانگی با ۲۱درصد ، کشاورزی با ۱۵درصد ، عمومی ۶درصد و تجاری ۵درصد است ​. 

این مسئول یزد را به لحاظ دارا بودن نیروگاههای پراکنده بعد از تهران درجایگاه دوم کشوری دانست و تصریح کرد : علاوه بر واحدها ی در حال فعالیت تا کنون برا ی15واحد با ظرفیت 70مگاوات  مجوز صادر شده  و 7واحد در حال ساخت است و برای13واحد نیز قرارداد خرید تضمینی منعقد گردیده است.  

 صحتی به فعالیت 3نیروگاه خورشیدی بزرگ ودر حال ساخت و یک نیروگاه 30مگاواتی  دیگر دراستان اشاره کرد و افزود :  تا کنون 17مجوز با ظرفیت 40مگاوات در این بخش صاد شده  و 2نیروگاه نیز با ظرفیت  7 مگاوات در حال ساخت بوده  و برای 6نیروگاه با ظرفیت 17مگاوات نیز قرارداد تضمینی منعقد گردیده است .

دربرنامه پیک با رصنایع تعامل خوبی با ما داشتند

وی خاطر نشان ساخت : ما برای کاهش خاموشی دراستان یک برنامه زمان بندی را تدوین کردیم و از طرف دیگر با تعامل خوبی که با صنایع داشتیم توانستیم پیک بارمصرف را کنترل کنیم و از سوی دیگر برخی صنایع شرایط خاصی داشتند که نمی توانستند در ردیف خاموشی برق باشند بنابراین برخی صنایع ۲۰درصد مصرف خود را در زمان اوج مصرف کاهش داده و ازطرفی این صنایع ازتخفیف ها ی ویژه ای برخوردارشده اند .

صحتی تصریح کرد : درسال جاری با خشکسالی ها ی که کشوربوجود آمده صنعت برق هم تحت تاثیر این خشکسالی ها قرار گرفته و کمبود تولید برق و افزایش خاموشی ها با توجه به افزایش دما برای هرکشوری چالش بر انگیز بوده و صنعت برق در ۱۰سال گذشته یک صنعت مظلوم بوده است.

مصرف برق در استان یزد یک سوم متوسط کشوری است

مدیر عامل توزیع برق استان ادامه داد : ما در استان با توجه به سرانه مصرف با کمبود برق مواجه نبودیم ولی با توجه به اینکه برخی از استان های جنوبی و حتی کشور با افزایش قابل توجه دما ، با کمبود برق مواجه بودند ما به ناچار باید برق بخشی از استان ها را نیز تامین کرده بنابراین در یک برنامه زمان بندی ساعات خاموشی را به اطلاع مردم رساندیم و از ساعت ۹صبح الی ۵بعد از ظهر و با توجه به وضعیت شبکه های سراسری خاموشی در دستور کار ما قرار گرفت.  

وی افزود : با توجه به افزایش مصرف برق در کشو به دلیل استفاده از سیستم سرمایشی در کل کشور تابستان امسال با کاهش تولید برق از طرف نیروگاه مواجه شدیم  که با همکاری و همراهی مردم ، پیک بار مصرفی استان به خوبی مدیریت شد و ما از این پیک عبور کردیم ومصرف برق دراستان یزد یک سوم متوسط کشوری بوده و بیشترین مصرف برق استان در ساعت ۱۳بوده و با توجه به مدیریت مصرف مصرف پیک بار استان یزد ۲۰۰مگاوات کاهش داشته است .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.