در حال حاضر بحث مناسب‌سازی ساختمان‌های شهرداری را در دستور کار قرار دادیم و امید داریم با توجه ویژه شهردار مشهد به این حوزه، اتفاقات خوبی رقم بخورد.

استفاده از بیلبورهای شهری به منظور شناساندن مفهوم معلولیت و توانمندی‌های معلولان

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از روابط عمومی شهرداری، مشاور شهردار مشهد مقدس در امور معلولان از استفاده از بیلبورهای شهری به منظور شناساندن مفهوم معلولیت و توانمندی‌های معلولان خبر داد.
فرشته تنهایی در ششمین نشست هم‌اندیشی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در حوزه شهروندان معلول که به میزبانی منطقه ۷ مشهد در بوستان ترافیک برگزار شد، بیان کرد: تاکنون ۶ جلسه در رابطه با حقوق شهروندی و معلولان تشکیل شده که درصدد هستیم مصوبات این جلسات اجرایی شود تا چراغ امیدی برای معلولین عزیز باشد.
وی افزود: در مسیر اجرایی شدن این مصوبات نیاز داریم مناطق شهری به عنوان بازوهای اجرایی حضور پررنگی داشته باشند.
مشاور شهردار مشهد مقدس در امور معلولان تصریح کرد: در حال حاضر بحث مناسب‌سازی ساختمان‌های شهرداری را در دستور کار قرار دادیم و امید داریم با توجه ویژه شهردار مشهد به این حوزه، اتفاقات خوبی رقم بخورد.
تنهایی همچنین گفت: در خصوص اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی در حوزه معلولان چند بیلبورد در سطح شهر اختصاص داده شده که می‌تواند پل ارتباطی خوبی بین معلولان با مردم باشد؛ این بیلبوردها می‌تواند در راستای شناساندن مفهوم معلولیت، توانمندی‌های معلولان و اطلاع‌رسانی در این حوزه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
همچنین در ادامه عدالتی نسب، دبیر حقوق شهروندی شهرداری مشهد نیز افزود: این جلسه با هدف صیانت از حقوق شهروندان معلول تشکیل شده است و معلولان نیز یکی از جوامع هدف کمیته صیانت از حقوق شهروندی هستند؛ ما به دنبال آن هستیم تا این عزیزان نیز از حقوق یکسانی با سایر شهروندان برخوردار شوند.
شهردار منطقه ۷ مشهد نیز در این جلسه عنوان کرد: اقدامات خوبی در خصوص مناسب‌سازی در این منطقه انجام شده است که از جمله آن می‌توان به خط ویژه نابینایان و رمپ ویژه معلولین در پارک‌های جدیدالاحداث اشاره کرد.
کوروش باوندی با بیان اینکه این اقدامات بسیار ناچیز است و ما در ابتدای این راه هستیم، تصریح کرد: سعی ما بر این است تا در پروژه‌های جدید امکانات رفاهی مورد نیاز معلولان را لحاظ کنیم و نقص‌های گذشتگانمان را نیز در این حوزه‌ها برطرف کنیم که البته همه اینها نیازمند سعه صدر و تخصیص اعتبارات لازم است.
شهردار منطقه ۷ مشهد همچنین در خصوص صیانت از حقوق شهروندی گفت: در این زمینه همکاران و مدیران منطقه هر روزه پاسخگوی شهروندان به صورت حضوری و تلفنی می‌باشند و به طور اختصاصی‌تر روزهای سه شنبه از ساعت ۸ تا ۱۱ برای آن دسته از شهروندانی که می‌خواهند مستقیم با شهردار در ارتباط باشند در نظر گرفته شده است؛ همچنین در همین راستا بازدید مدیران از محلات سطح منطقه نیز از دیگر اقدامات در این خصوص می‌باشد که شهروندان می‌توانند از نزدیک به بیان مشکلات خود بپردازند.
باوندی با بیان اینکه در این منطقه بر روی ۵ مولفه تمرکز داریم، ادامه داد: این مولفه‌ها شامل قانون مداری، شفافیت داشتن، مسوولیت‌پذیری مدیران، مشارکت دادن شهروندان در طرح‌ها و سیاست‌گذاری های منطقه‌ای از طریق شورای اجتماعی محلات و فراگیر بودن طرح‌ها و برنامه‌ها برای تمامی شهروندان است که بر همین اساس نیز بودجه خود را تنظیم و خدمت‌رسانی می‌کنیم.
گفتنی است در این جلسه معلولان از تشکل‌های خاص حضور داشتند و به بیان نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند.

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.