مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد گفت: تعریف فعالیت‌های فرهنگی ظرفیت گردشگری مشهد را بالا می‌برد.

تعریف فعالیت‌های فرهنگی ظرفیت گردشگری مشهد را بالا می‌برد

به گزارش قدس آنلاین، نرگس شالچیان رابع عنوان کرد: طبق دستور کار خود ایران را به هفت پهنه باتوجه به استان‌هایی که هم‌خوانی با موضوعات گردشگری مشهد دارند، تقسیم کرده‌ایم. برای گام نخست استان قم و شهرستان قم را به علت وجود مرقد حضرت معصمومه (س) انتخاب کرده‌ایم.

وی افزود: اولین رویداد فرهنگی گردشگری قم با عنوان «اخت‌الرضا» با هدف معرفی ادارات و دستگاه‌های فعال در زمینه هنر، فرهنگ و گردشگری این استان، در مشهد برگزار شد، غرفه‌هایی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری، صنایع دستی، کانون پرورش فکری نوجوانان و جوانان، سوغات، معرفی مکان‌های تفریحی و تاریخی، میراث فرهنگی و مسجد جمکران استان قم در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد بیان کرد: در اولین روز از شروع کار این رویداد فرهنگی و گردشگری یعنی یک روز قبل از افتتاحیه رسمی، استقبال بسیار خوبی صورت گرفت و بیش از چهار هزار نفر بازدید کننده حضور پیدا کردند. غرفه کانون پرورش فکری تعامل بسیار خوبی با کودکان داشت و ۱۰ شب روی صحنه اجرای زنده دارد.

شالچیان رابع خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که زیرساخت‌های آن فراهم شده است، پخش مستقیم دعای توسل شب چهارشنبه از مسجد جمکران است.

وی ادامه داد: مشهد به عنوان یک مقصد گردشگری مطرح است اما مسئله‌ای که می‌تواند سبب افزایش ظرفیت‌های گردشگری در این شهر شود، تعریف فعالیت‌های فرهنگی در این شهر است این فعالیت‌ها باعث می‌شود گردشگر مشتاق به تکرار تجربه خود شده و آن را با دیگران به اشتراک بگذارد.

مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد گفت: فضای برگزاری چنین رویدادهایی با توجه به نوع استانی که در مشهد حضور پیدا می‌کند، متفاوت خواهد بود. بعد از ماه‌های محرم و صفر علاوه‌بر رویدادهای فرهنگی گردشگری، دو فستیوال بزرگ، گردشگری خرید و جشنواره شهر شاد شکلاتی برگزار خواهد شد.

شالچیان رابع اظهار کرد: متولی اصلی برگزاری نمایشگاه «گردشگری و صنایع وابسته مشهد» سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی استان است و شهرداری به‌طور اختصاصی غرفه‌ای ندارد اما تمام توان خود را برای معرفی و اطلاع‌رسانی درباره نمایشگاه گذاشته است و به‌طور غیر مستقیم از نمایشگاه «گردشگری و صنایع وابسته مشهد» حمایت خواهد کرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.